Flight Simulation 1982 - Psion repülőgép szimuláció |
Forrás: Spectrum (48k) Enterprise |
A Flight Simulation 1983 meghatározó, üzletileg is egyik legsikeresebb játéka volt, április végétől július végéig 12 héten keresztül volt egyhuzamban dobogós a Home Computing Weekly hetilap toplistáján, ami eladási adatok alapján készült, sőt kilenc hétig első is volt. Egy hét kivételével év végéig megmaradt a TOP10-ben, többnyire az első felében, sőt augusztusban majd novemberben is többször visszakerült az élre, mindezt az átlagosnál 60%-kal magasabb ára és komoly vetélytársai ellenére. Kis egymotoros, 2-4 üléses túragépet vezetünk, ami főleg sétarepülésre készült, de néhány egyszerűbb műrepülő-figurát is elvisel. A képernyőn egyidőben láthatók a repülőgép műszerei és az ablakon keresztül a környező táj (bár a tereptárgyak nincsenek megjelenítve), de átválthatunk a térképre is, amelyről gépünk helye és hozzávetőleges iránya is leolvasható.
Ezután el kell eldönteni, hogy akarunk-e szél-effektusukat (WIND EFFECTS). Végül megjelenik a műszerfal, és a kilátás. Kezdődhet a repülés. |
A Műszerfal
Irányítás
Billentyűzet:
7 - magassági kormány előre (süllyedés)
6 - magassági kormány hátra (emelkedés)
8 - csűrő jobbra (jobbra dőlés)
5 - csűrő balra (balra dőlés)
Z - oldalkormány balra (balra fordulás)
X - oldalkormány jobbra (jobbra fordulás)
P - gázadás
O - gáz vissza
F - fékszárny ki
D - fékszárny be
G - futómű ki/be
B - rádió-irányadó választás (az aktuális villog a térképen)
M - térkép ki/be. A térkép jelzi a kifutópályákat, irányadókat, hegyetek és tavakat. Két repülőtér van, egy nagy nemzetközi ('MAIN') és egy kis, helyi repülőtér ('CLUB'). A nagy repülőtérnek hosszú a kifutópályája, több mint egy mérföld hosszú, ezért könnyebb ide leszállni, a kis repülőtérnek viszont rövidebb a kifutópályája, így oda nehezebb letenni a gépet.
Joystick: Cursor
A biztonságos repüléshez tartsuk be az alábbi szabályokat:
Az utolsó szabály megszegése nem jelent automatikusan katasztrófát, csak "áteséshez" vezet, aminek következtében a gép egyik oldalra lebillen és süllyedni kezd. Ha van még elég magasság, gyors gázadással és kormányzással megmenthetjük a helyzetet.
A játékban konkrét feladat vagy cél nincs, igazából nem is játék, hanem oktató-software. Arra repülhetünk, amerre akarunk, addig repülhetünk, amíg az üzemanyag tart. A szimuláció viszont a lehetőségekhez képest realisztikusra sikerült. A program szerzője, Charles Davies többek között Görögországból is kapott levelet, hogy egy repülésoktató szeretné használni taneszközként az iskolájában.