Fighter Pilot

1983 - Digital Integration

repülőgép szimuláció

Forrás:
Sinclair Spectrum játék és program

Spectrum (48k)

Enterprise

A program az F-15 vadászbombázó adatai alapján készült a harci körülmények ill. az egyszerű repülés szimulációjára. Grafikára sokra ne számítsunk, a repülőtéren kívül semmilyen tereptárgy nincs a programban, hangról ne is álmodjunk. Ennek ellenére a program jó szórakozást nyújthat a repülőgép szimulátorok rajongóinak. Betöltése után a következő lehetőségek közül lehet választani:
  1. LANDING PRACTICE - leszállás gyakorlása
  2. FLYING TRAINING - gyakorló repülés a BASE repülőtérről
  3. AIR TO AIR COMBAT PRACTICE - légiharc gyakorlása. A támadó ellenséges gépet -mely nem viszonozza a tüzet- be kell fogni a célkeresztbe és le kell lőni.
  4. AIR TO AIR COMBAT - légiharc. A BASE repülőtérről felszállva meg kell védeni a négy repülőteret (BASE, TANGO, DELTA, ZULU) az ellenséges repülőgéptől. Az ellenséget a radar és a fedélzeti számítógép segítségével lehet bemérni. Akkor látható, ha 1 mérföldnél közelebb van és a magasságkülönbség kisebb, mint 5000 láb. Ekkor be kell fogni a célkeresztbe és lelőni. Vigyázat Ebben az üzemmódban már ő is lő! A saját gép sérüléseit a radar közepén lévő kis repülő színváltozása jelzi. Saját gépünk három találatot visel el , a negyedikre lezuhan.
  5. BLIND LANDING - vakrepülés
  6. CROSSWIND AND TURBULENCE - keresztszél, széllökések
  7. PILOT RATING - az ellenség ügyessége. 3 paramétere változik: milyen hamar veszi észre gépünket és milyen gyorsan fogja be a célkeresztbe ill. milyen mersziről tudjuk őt lelőni.
  8. CONTROLS - a joystick típusát ill. a billentyűzetet lehet kiválasztani.

Repülés közben érdemes betartani néhány szabályt:

Fighter Pilot Műszerfal

  1. A repülőgép iránya fokokban
  2. Fékszárny: 0-behúzva, F-kibocsájtva
  3. Sebesség csomóban (1 csomó = 1,85 km/h)
  4. Dőlési szög fokokban (L-balra, R-jobbra)
  5. Bólintási szög fokokban (kék-felfelé, sárga-lefelé)
  6. Magasság lábban (1 láb=0,3m)
  7. ILS leszálló műszer, ill fedélzeti számítógép
  8. Üzemanyag mennyisége
  9. Futómű: zöld - kibocsájtva, piros - behúzva
  10. Lőszer mennyisége
  11. Hajtómű teljesítménye
  12. Irányadó (vagy harci módban az ellenséges reülőgép) távolsága mérföldben
  13. Irányadó (vagy harci módban az ellenséges reülőgép) iránya fokokban
  14. Beállított rádió irányadó jele
  15. Irányadó (vagy harci módban az ellenséges reülőgép)helyzete a saját repülőgépünkhöz képest (villogó pont)
  16. Függőleges sebesség (láb/sec)
  17. Fékezés kijelzése

Irányítás:

7
magassági kormány előre (süllyedés)
6
magassági kormány hátra (emelkedés)
8
csűrő jobbra (jobbra dőlés)
5
csűrő balra (balra dőlés)
CAPS SHIFT
oldalkormány balra (balra fordulás)
Z
oldalkormány jobbra
Q
gázadás
A
gázlevétel
S
fékszárny ki
W
fékszárny be
U
futómű ki/be
N
rádió-irányadó kiválasztás
M
térkép be/ki
B
fékezés guruláskor
SYMBOL SHIFT
ILS leszállóműszer / fedélzeti számítógép átkapcsoló
C
harci üzemmód átkapcsoló (célkereszt megjelenik), visszakapcsolás normál módba
0
tűz
H
program leállítása (szünet)
J
program újraindítása (szünet vége)
Joystick
Kempston, AGF, Sinclair