1989 - Code Masters

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

Dizzy barátunk visszatért! Ezúttal nem kalandjátékban teszi próbára logikáját, hanem - némileg meglepő módon - egy ügyességi játékban kell bizonyítania rátermettségét. A program egy PacMan szerű játék, ahol szendvicseket, üdítőt, és minden ehető készítményt kell elfogyasztanunk. A játék címét szó szerint kell érteni, mivel ezek a "gyorsételek" valóban gyorsak, ugyanis mozognak! Csak győzzük őket elkapni...

Betöltés után megjelenik a menü. A SPACE megnyomásával indíthatjuk a játékot, de előbb még beállíthatjuk az induló nehézségi szintet 1-20 között (a le-fel iránnyal választhatunk, tűz gombbal indíthatjuk a játékot). Aki irányítani is szeretné a programot, az Kempston, vagy Sinclair botkormánnyal próbálkozzon, vagy koptathatja a 'Z', 'X', 'K', 'M' billentyűket. Játékot a 'P' megnyomásával szüneteltetthetjük, a 'Q' billentyűvel kiléphetünk a menübe.
Az első két pálya gyakorlásra szolgál, itt még nincs ellenfél, csak be kell kebeleznünk az ehető dolgokat. Ezek egy része egy helyben áll, a többi viszont "mászik" (hmmm... csak nem mint a zöld virsli??) Szerencsére nem kell egyfolytában nyomni az iránybillentyűket, az adott irányba haladunk, amíg akadályba nem ütközünk. A harmadik szinttől megismerkedhetünk ellenfeleinkkel (először csak egyesével, később akár mind a négyen is boldogíthatnak egyszerre):

  • Bonso (zöld) - lassú, és buta, nem okozhat sok gondot a lerázása, egyedül nincs esélye, hogy elkapjon.
  • Wiza (sárga) - ezt is könnyű lerázni, viszont gyorsabb mint Bonso
  • Pippa (rózsaszín) - okos, nehéz lerázni, viszont lassú
  • Fido (kék) - okos is, gyors is...

Ellenfeleink véletlenszerűen mozognak össze-vissza, viszont ha a közelünkbe érnek a nyomunkba erednek. Természetesen le lehet őket rázni, de az okosabb szörnyeket nehezebb. Játék közben megjelenhetnek a játéktéren különféle felvehető tárgyak (szintén "másznak"), amiket elkapva különféle képességekre tehetünk szert. Ezek hatása természetesen csak egy rövid ideig él.

  • Mustár (lila üveg) - megállítja ellenfeleinket.
  • Fűszer (zöld üveg) - lelassítja ellenfeleinket.
  • Pizza (lila kör alakú) - nem látnak az ellenfeleink, átmehetünk rajtuk, nem kapnak el (amíg tart a hatása villogunk).
  • Jobbra mutató zöld nyíl - felgyorsítja a játékot.
  • Balra mutató piros nyíl - lelassítja a játékot.
  • Mágikus csizma - kétszeres sebességre tehetünk szert.
  • Pajzs (kék) - felvétele után megehetjük a minket kergető szörnyeket. Amíg tart a hatása a szörnyek villognak. Talán mondanos sem kell, hogy ez a leghatásosabb extra.

Ezen kívül találkozhatunk olyan falrészekkel (másképp néz ki mint a fal többi része), amin csak mi tudunk átmenni, vagy az áthaladáshoz el kell fogyasztani valamit. Ha egy ellenfél hozzánk ér, elveszítjük egy életünket, ráadásul a szintet is kezdhetjük elölről. Ha sikerült minden ehetőt elfogyasztanunk, 50 extra-ponttal leszünk gazdagabbak, és továbbjutunk a következő szintre. Mindenötödik teljesített nehézségi szint után egy plusz életet kapunk. Összesen 30 különböző szint várja a lelkes játékosokat.

Örökélet: POKE 47844,167