Factory Breakout 1984 - Poppy Soft ügyességi | Spectrum (48k) |
A Xial bolygón található az ember által kolonizált bolygórendszerek legnagyobb robotgyára. Eddig ismeretlen idegenek azonban megtámadták a gyárat és aktiválták a gyár önmegsemmisítő rendszerét. Így próbálnak végzetes csapást mérni a mára teljes mértékben a robotoktól függő emberi civilizációra. Zirky, egy régebbi formatervezésű háztartási robot azonban nem nyugszik bele végzetébe, és megpróbál megszökni a gyárból. Azonban, hogy ez sikerüljön, végig kell kutatni a gyár összes, idegenektől hemzsegő csarnokát, hogy megtalálja a kijárat kulcsát. Ez az előzménye a teljesen ismeretlen Poppy Soft termékének. Ha végignézzük a csapat mind a négy programját, megállapíthatjuk, hogy ez a legjobb alkotásuk (és ez nem feltétlenül elismerés...). A program írója, Stephen Crow azonban lényegesen nagyobb karriert futott be, később közreműködött a Wizard's Lair, Starquake, Uridium, Zynaps, Netherworld, elkészítésében is. Az első "jelenetet" csak a játék elején láthatjuk: ebben Zirky kapszuláját épp lézersugarakkal próbálják megsemmisíteni. A lézersugarak 7 irányból érkeznek, mi csak forogni tudunk, illetve az adott irányban (a pont irányába) lőni, mellyel semlegesíthetjük a közeledő lézersugarat. Ha kitartunk, amíg az alattunk emelkedő lift felér hozzánk, kimenekülhetünk a teremből. A második jelenetben egy futószalagon kell átrohannunk csapkodó lézersugarakon keresztül. A futószalag az első nehézségi szinten momentán áll, de ez csak ideiglenes állapot. Később felváltva különböző irányban fognak mozogni az egyes szakaszai. Az első és második jelenetben a különböző színű lézersugarak eltérő sebességgel terjednek: a fehér a leggyorsabb, a lila a leglassabb. Az alattunk repkedő szárnyas "vadállat" kezdetben biztos távolban repked alattunk, de az idő múlásával egyre feljebb emelkedik, amire szintén figyelnünk kell (illetve célszerű sietni...) A harmadik jelenetben bejutunk a soron következő csarnokba. Itt vár ránk a legösszetettebb, legnehezebb feladat. El kell tüntetnünk az egymás felett elhelyezkedő emeletek közötti csapóajtót. Ezek kezdetben lila színűek, ha átesünk rajtuk, először pirosra, majd kékre változnak, végül eltűnnek. (További nehezítés, hogy előbb az ÖSSZESET azonos színűre kell változtatni!) A csarnokban három idegen is járőrözik, akik célirányosan kergetnek minket. Sajnos lőni nem tudunk, marad a cselezés! Az emeletek között felfelé csak a képernyő két szélén lévő lifttel tudunk közlekedni, de ebből nem csak legfelül, hanem közbenső emeleteken is kiszállhatunk. Ugyanígy esés közben is irányt változtathatunk ott, ahol két csapóajtó van egymás alatt. Sajnos azonban a csapóajtókat nem tudjuk átugorni, mindenképpen leesünk, ha rájuk gurulunk. Ha minden csapóajtót felfedtünk, a jutalomélet bezsebelése után a második jelenettel folytatódik a játék 8 nehézségi szinten keresztül, melyeket a görög ábécé egyes betűivel jelez a program: ALPHA, BETA, GAMMA, DELTA, EPSILON, ZETA, SIGMA, OMEGA. Az OMEGA csarnokban végül megleljük a főkapu kulcsát, amivel már roboghatunk a kijárathoz, a futószalagon keresztül. Zirky végre kijutott a szabadba, de hogy az emberi civilizációval mi lesz robotok nélkül, arról már nem szól a fáma... Irányítás: Örökélet: POKE 30500,0; POKE 30595,0 | |