Eye of Bain

1984 - Artic Computing Ltd.

kaland, szöveges

Spectrum (48k)

A kaland főhőse Tarl, egy hatalmas harcos, aki úgy tűnik, most inkább rablásra adja a fejét... A legenda úgy tartja, hogy Alvania földje egy felbecsülhetetlen értékű kincset rejt - a Bain szemét, ami nem más, mint egy hatalmas smaragd. A smaragd jelenleg az Alvania törzs birtokában van, akik egy templomban őrzik. Teljesen érthetetlen módon a "barbár" törzs tagjai zokon veszik, hogy miután megérkezünk a falujukba megpróbáljuk ellopni a smaragdot, mindeközben megszentségtelenítjük templomukat. A "neheztelés" abban nyilvánul meg, hogy jelenleg egy kunyhóban tartanak fogva, megkötözve. Itt kezdődik a rablás kaland: feladatunk, hogy megszerezzük a smaragdot, és elszökjünk. A templom természetesen a faluban van, mégsem érdemes egyenesen oda menni, mert egyrészt a templomot őrzik, másrészt, ha a feldühödött falusiak észrevesznek, nyomatékot adnak dühüknek.
Játék közben a képernyő felső részén folyamatosan látszik a helyszín rövid leírása, és az ott lévő tárgyak felsorolása. A képernyő alján jelennek meg a parancsainkra kiadott történések, legalul az input sor. A hibás parancsokat jelzi a program, a hibát okozó parancsot pirossal jelöli. Ha gépelés közben valamit hibázunk, visszatörölhetünk egy karaktert (CAPS SHIFT + 0), vagy az egész sort (CAPS SHIFT + 1). Minden helyszínről van kép is, ezt azonban csak külön kérésre jeleníti meg a program, a szokásos (nem valami gyors) tempóban. Ha vissza akarunk térni a szöveghez, az ENTER-t kell megnyomnunk, ezzel magát a rajzolást is meg lehet szakítani.
A program kezelését szolgáló szavak:

  • DRAW, LOOK, L - helyszín képének megjelenítése,
  • QUIT - játék megszakítása / új játék kezdése,
  • SAVE - játékállás mentése,
  • LOAD - kimentett játékállás betöltése,
  • INVENTORY, I, LIST - a nálunk lévő tárgyak listája,
  • HELP - teljesen felesleges segítségkéréssel próbálkoznunk.

A kiadható parancsokat a szokásos ige + tárgy alakban kell megadni. Egy kivétel van, valószínűleg ez is programhiba: a sivatagban (ahol rendszeresen innunk kell, hogy ne haljunk szomjan) a DRINK paranccsal ihatunk, a WATER szót nem ismeri a program. A mozgáshoz használható szavak rövidíthetők (N, S, E, W). Ha egyszerre mindent fel szeretnénk venni egy helyszínen, használható a GET EVERYTHING, vagy GET ALL parancs, és ugyanígy működik a DROP parancs is.

A megoldás:

LIFT POLE, GET POLE, GET DAGGER, GET NET, GO HOLE, E, THROW NET, EXAMINE HIVE, GET HONEY, W, S, E, GET STONE, BREAK CHAIN, DROP STONE, W, FREE MAN, GET POST, S, W, JUMP RAVINE, ENTER HUT, GET AXE, E, JUMP RAVINE, E, CUT UNDERGROWTH, DROP AXE, DROP POST, DROP POLE, GET BUCKET, N, W, FILL BUCKET
W, W, DRINK, W, S, FILL BUCKET, GET SHOVEL, N, E, DRINK, E, E, FILL BUCKET, W, N, DRINK, N, N, N, FILL BUCKET, CLIMB TREE, GET BANANAS, D, GO TENT, THROW DAGGER, EXAMINE GIRLS, GET RUBY, EXAMINE RUBY, EXAMINE TAPESTRY, GO HOLE, DIG, DROP SHOVEL, GET WORMS, GO CAVE, GIVE HONEY, GO TUNNEL, THROW WORMS, EXAMINE NEST, GET CROSS, N, E, E, GET SCIMITAR, GET JAR, S, S, S, DRINK, S, S, E, FILL BUCKET, W, W, DRINK, W, S, FILL BUCKET, S, KILL PIRATE, EXAMINE PIRATE, DROP SCIMITAR, GET HOOK, N, N, E, DRINK, E, E
E, S, GO WELL, SAY FIRE, GO HOLE, EXAMINE BONES, DROP RUBY, GET KEY, N, U, W, CLIMB TREE, GIVE BANANAS, D, E, DROP BUCKET, GET POLE, GO PATH, E, UNLOCK DOOR, GO DOOR, D, OIL LEVER, PULL LEVER, SHOW CROSS, EXAMINE COFFIN, DROP CROSS, GET BLADE, U, U, DROP POLE, EXAMINE ALTAR, GET HILT, U, MAKE SWORD, GET TORCH, GO WINDOW, TIE VINE, TO GARGOYLE, CLIMB VINE, W, W, N, E, CLIMB SLOPE, LIGHT WOOD, D, W, N, GO HUT, GO DOOR, GO TEMPLE, KILL SERPENT, CLIMB IDOL, DROP SWORD, GET EMERALD, EXAMINE HEAD, PULL LEVER, D, GO PASSAGE, E, GO BOAT