Eskimo Eddie 1984 - Ocean Software Ltd. ügyességi | Spectrum (48k) |
| Ötletes ügyességi program, amely gyakorlatilag két játékot tartalmaz. Bár egyik játék sem eredeti ötlet, a kivitelezés színvonalas. A játék helyszíne meghatározhatatlan, hiszen az Északi-sarkon honos jegesmedvék, és egy pingvin is szerepel a játékban (amik ugyebár az Antarktiszon honosak), így maradjunk annyiban, hogy "valahol, ahol nagyon hideg van..." Az első "jelenetben" Eddie-t az eszkimót irányítjuk, feladatunk, hogy megmentsük barátunkat, Percy-t a pingvint a jegesmedvéktől. Ez úgy történik, hogy a képernyő aljától felmegyünk a barátunkért, mart visszakísérjük alulra. Akik játszottak már valaha Frogger játékkal (pl. Frog Run) nem fognak meglepődni az előttünk álló bonyodalmakon: a képernyőn 3 jégtábla és két jegesmedve között kell átlavírozni. A mackók komótosan átvonulnak a képernyőn (a felső jegesmedve picit lelkesebben szedi a lábait), a jégtáblák meglehetősen gyorsan csúszkálnak ide-oda, ezekre jobban oda kell figyelnünk. A program a felső sávban (TIME) méri az időnket, de nem történik semmi, ha lejár az időnk (amúgy is irreálisan kevés időt ad a program). A mutatványt háromszor kell előadni. A második "jelenetben" Percy a főszereplő, akire sárga "hóbogarak" támadnak. (Legalábbis a betöltő képernyőn látható mosolyalbum alapján azok...) Ez a jelenet "tradícionális" klón, ebből Spectrum-on is számtalan létezik (pl. Crazy Pingoin, Freez' Bees). A pályán fellelhető jégtömbök segítségével küzdhetünk a megvadult bogarak ellen. Ha sikeresen nekitolunk egy jégtömböt valamely üldözőnknek, látványos hatást érünk el: a jégtömb súlyától kilapulnak! Örömünk ne legyen túl korai, bár egyszerre csak négy bogár támad ránk, többet is le kell győznünk (hamarosan újra megjelennik egy a képernyő valamely sarkában). Itt is méri az időt a program, de ennek továbbra sincs nagy jelentősége: siker esetén jutalompontot kapunk a megmaradt időnkért. Ennek ellenére mégis érdemes sietni, mert a szörnyek széttörik az útjukba eső jégtömböket, így azok látványosan fogyatkoznak. Szerencsére egy másik trükköt is bevethetünk a bogarak ellen: Ha a játéktér szélét jelentő fal mellett állunk, a falat is meg tudjuk lökni. Az persze nem fog arrébbcsúszni, de beremeg. Ennek hatására a közvetlenül a fal mellett kóborló szörnyek egy rövid időre elkábulnak, ilyenkor csak nekik kell menni, és eltűnnek! Javasolt inkább ezt a módszert alkalmazni, ugyanis a programnak meg van az az egyedi tulajdonsága, hogy amíg csúszik egy jégtömb, mi nem tudunk mozogni (ellenfeleink viszont igen)! Irányítás: |