Erik the Viking

1985 - Level 9

kaland, szöveges

Forrás:
Spectrum Világ 25. rész

Spectrum (48k)

 

A játék célja, hogy kiszabadítsuk Erit, a Vikíng harcos családját a gonosz Fenris farkas karmai közül. A játék A hagyományos szöveges kalandjátékok közé tartozik, rövid angol kifejezéseket kell beirkálnunk. A játék képekkel is lefesti a helyszínt. de aki nem szereti az időpazarló rajzolgatást, az ki is kapcsolhatja (nem a gépet, hanem a rajzot) a WORDS szó beírásával. A képek újra a PICTURE szóval hozhatók be.
Erik főleg tengeren utazik, hajóval, tehát célszerű minden tárgyat a hajóba rakni (a leírásban is ez van). A HELP ige ugyan létezik, de nem sokra megyünk vele (kiderül, hogy miért). Az EXAMINE ige viszont nagyon jóra sikerült: szinte egyetlen tárgy leírása sem hasonlít. Meggyilkolászni semmit nem érdemes, mert az vagy megöl minket (pl. sas, óriás), vagy pedig elmenekül (varázsló, fa (?)). Ha a kiírt szöveg nem fér ki, a CAPS SHIFT-el tudunk továbblépni.
A program kezelését segítő parancsok:

 

A játék elején otthoni szigetünkön leledzünk, itt kell tevékenykednünk: D, W, S, GET EVERYTHING (ezentúl EVER-nek rövidítjük),N, W, W, N, W: a konyha pörkölttel, GET STEW. S, E,ez a platform egy kis válogatott kákával és egy asztallal (GET EVER), D, GET BEDDING, U, W, S, S, W, N, N, strand (egyelőre üres), EXAM BEDDING, találunk egy kürtöt, PLAY HORN, Erik barátai a csónakházba jöttek, NE, a csónakház, PULL BORT. kitoltuk a hajót a partra, DROP BED, DROP RUSHES, EXAM RUSHES, megtaláljuk Erik kedvenc kardját, GET SWORD, IN, benn vagyunk a hajóban, DROP WHETSTONE, DROP KINDLING, OUT E,S, kovácsműhely, GET EVER, N, W, IN, BREAK TABLE, palánkot nyerünk, MEND SHIP, eltűnik a hajó aljában tátongó lyuk, W,W,N,W, Utunk első állomása a mély fjord. Itt lakik a gonosz Varázslónő, aki az erre tévedőknek egy kelyhet nyújt át. DROP EVER, EMPTY STEW, Erik megtalálja a sisakját. Elég furcsa tárolóeszköz ez a serpenyő, ugyanis a sisakon kívül egy kis medveizom és báránycomb található benne. WEAR HELMET, 0(=OUT), GET WOOD, W, N, N, N, N, I(=IN), W. Elérkeztünk a már említett banyához, GET CHALICE, THROW CHALICE, a ronda boszi füstté változott (ugyanez történt volna velünk is, ha megisszuk), GET MIRROR. O, O, S, S, S, E, E, I, DROP WOOD, U, DROP MIRROR, (ez a hely az árbóc, ugyanis a hajó három részből áll), D, E, S, S, W, S, W, S, S, S, W, W, N, ez a síkos kövek szigete, O, E, EXAM HAYSTACK, találunk egy tűt a szénakazalban, GET NEEDLE, E, GET TOOL, W, W, I, MEND SAIL, így nem fenyeget az a veszély. hogy a vitorlánk szépen egyszer csak darabokra szakadjon. DROP NEEDLE, EXAM TOOL, találunk egy ásót és egy nyesőollót. S, W, W, S, S, SE, SW, W, a köves partra lyukadtunk ki, GET SINEWS: O, N, N, N, N, itt él AI Kwasarmi, a nagy varázsló. Először nem valami barátságosan fogad, de ha megvizsgáljuk a ládát (EXAM CHEST). előbújik, és bevallja, hogy nem is varázsló de lehet, hogy tud segíteni. GET EVER, DROP SINEWS, S, S, S, S, I.E, NE, NW, W, W, N, N, U, GET MIRROR, D, O, W, W, W, a Kutyaharcosok elmenekülnek a tükör fényétől. Ez a sziget a legtávolabbi, ide börtönözték be Erik családját. DROP MIRROR, E, E, E, I, E, E, N, N, N, E, E, S, S, E, E, E, N, N, W, ezen a szigeten lakik a sas, DROP EVER, GET SPIT, GET MUTTON, DROP HELMET, O, U, U, U, hát itt van a madárka, várjunk, amíg nem köp bele a csészébe, GIVE MUTTON, a sas megnyugszik, GET BRACELET, GET STICK, D, D, D, I, U, DROP STICK, DROP BRACELET, D, S, N. (Ha találkozunk a delfinnel utunk során, akkor GET FLASK, O, FILL FLASK, I, DROP FLASK.) W, N, W, W, W, W, W, S, W, a homokos partra értünk, O, N, megtaláltuk a kőfát, SHAKE TREE, GET FRUIT, S, I, E, S, S, E, S, E, E, E, S, S, egy kis tó mellett hajózunk. GET STEW, GET SPADE, O, E, FILL STEW, PLANT FRUIT, EMPTY STEW, nőni kezd a kőgyümölcs, vegyük fél a gyökereit, GET ROOT, W, I, D, DROP ROOT, U, U, GET STICK, D, O, E, THROW STICK, beleakad az amulett, GET AMULET, I, U, U, a torony, GET RING, D, D, O, W, I, N, N, E, N, E, N, N, W, N, N, N, W, W, WEAR AMULET (ha megdörzsöljük, mindig visszakerülünk a hajóra), DROP EVER, a sziklás parton vagyunk, O, U, W, W, PULL TAPESTRY, találkozunk Freya Istennővel, N, színes labirintus, E, N, N, W, S, OPEN DOOR, S, OPEN CUPBOARD, EAT BEAN, ettől erősebbek leszünk (több tárgy lehet nálunk), GET EVER, PULL EVER, D,I,S,S,E, egy jéghegy lábánál állunk, DROP EVER, GET WOOD, GET KINDLING, GET WHETSTONE, O, LIGHT WOOD, I,D, GET SKATE. DROP WHETSTONE, GET KINDLING, U,O,N,N,N,N,W,D, PULL PLUG, fellök a víz, E, S, S, S, S,I, elsüllyesztettük a jéghegyet, S, S, E, S, S, S, S, W, S, E, S, S, S, S, W, N, W, végre egy ember lakta terület (Jarvik városa), DROP EVER, U, GET SCALES, GET BRACELET, D,O,N,N,E,N, GET CAT, megjelennek a norvég őrök, és két inch ezüstöt kérnek a cicáért. Mérjük meg a nyakláncot, mielőtt odaadnánk nekik, mert nem hiszik el, hogy az két inch. WEIGH BRACELET, GIVE BRACELET, GET CAT, S, S, S, S, I, D, DROP CAT, U, E, E, E, S, S, W, S, W, S, W, S, S, E, E, E, S, S, E, N, E, az árnyékos öbölben dokkolunk le, ami egy szent hely. E, O, E, E, egy templom előtt állunk, imádkozzunk, KNEEL, PRAY, kinyílt az ajtó, I, E, GET EVER, W, OPEN DOOR, O, S, W, I, GET JAR, D, TIE CAT (szegény!), DROP JAR, U, GET WHETSTONE, LIGHT CANDLE, DROP WHETSTONE, W,U, GET BAG, D, OPEN BAG, OPEN BAG (szél fúj ki belőle), I, W, S, W, S, W, W, W, W, W, W, S, W, S, W, elérkeztünk a forró kövekhez, DROP BELL, DROP BAG, DROP BOOK, GET CLIPPERS, WEAR HELMET, O, E, NW, E, SE, N, D, D, E, itt alszik a hét törpe, akikről kiderült, hogy horkoló szakállas nők (!), GET BEARD, GET BEARD (igen, kétszer). RUB AMULET, S, S, S, S, W, S, S, S, S, D, DROP CLIPPERS, DROP CANDLE, GET FLASK, GET JAR, GET ROOT, U, GET SPITTOON, O, N, N, N, N, ekkor AI Kwasarmi megkérdezi, hogy nálunk vannak-e a hozzávalók. Hogy mihez? Hát a sárga szalaghoz. Megígérte, hogy főz nekünk valamit, ha elhozzuk a következő dolgokat: női szakáll, macskamozgás hanhja (a macska megkötözésekor a nyávogás a korsóba került), medveizom, hegyi gyökér, egy hal lélegzete (a delfinnél tölthetjük meg az üveget), egy kis madárköpet. Kérdésére feleljünk igennel, s ekkor GET RIBBON, S, S, S, S, I, E, W, W, N, W, N, N, S, S, S, O, Ismét a legmesszebbi parton vagyunk, W, W, W, W, W, most pedig a börtön előtt. Itt egy rettenetes dolog található: egy ajtó Itt van ezenkívül Fenris barátunk is, akit ezennel ünnepélyesen megkötözünk TIE FENRIS, majd olvassuk el a feliratot, amit az ajtó mögé véstek: "A gazdagok akarnak, a bölcsek biztosak bennem, a bolondok ismernek, a hősök félnek tőlem, hogy belépj, nálad kell lennem.". Mi az? Sokáig nem sikerült rájönnöm, de véletlenül mégis sikerült. A megoldás nehéz, mert bármi van is nálunk, egy láthatatlan fal zárja el az utat. Mi lenne, ha ledobnánk mindent? Utána OPEN DOOR, majd W. Eredmény: 975 pont az 1000-ből, de a család szabad...

(Kárpáti Krisztián, Székesfehérvár)