1987 - Crysys

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

 

Egy kevésbé ismert francia író, Gaston Leroux novellája hamar ismert lett a világban.  Lon Chaney rendezésében némafim is készült belőle, majd Webber használta fel az ötletet musical-jében.  A Crysys piacra dobta a történet számítógépes változatát. Erik, a fantom az operaház alatt él, mert az arca eltorzult, és nem mutatja meg magát senkinek. Egy zenei zseni, aki gyakran megijeszti az alkalmazottakat, például zongorajátékával. A sötétségből időnként felkísértő alakot az operaházban dolgozók gonosz szellemnek hiszik. Erik megismeri Christine-t, és halott apja sugallatára elkezdi énekelni tanítani, anélkül, hogy mutatkozna, az öltöző falán keresztül. A fantom beleszeret a lányba, és féltékeny lesz a vőlegényére, Raoul-ra. Egy nap előjön a rejtekhelyéről, az arcát egy maszkkal takarja el. Elviszi Christine-t a földalatti "lakásába". A lány meglátja az arcát, pedig a fantom nem akarja, hogy a kinézetével foglalkozzon hanem, hogy önmagáért szeresse. Feleségül akarja venni Christine-t, de végül visszaengedi a felszínre. A lány elmeséli Raoulnak, hogy látta a fantom arcát, és ezután nem tud szabadulni a fantomtól való félelemtől. Később egy előadás alatt Erik elrabolja Christine-t, és nem akarja elengedni. A megmentésére érkező Raoult elfogja, illetve megzsarolja a lányt: vagy a felesége lesz, vagy Raoul meghal. Christine megcsókolja a fantomot, aki meghatottságában elengedi mindkettőjüket. Christine és Raoul elmegy. A fantom elmenekül az operából.
A játékban Raoult irányítjuk, miután Erik elrabolta kedvesünket, célunk természetesen a lány kiszabadítása. Az opera épülete azonban kész labirintus, és tele van veszélyekkel. Elég nagy errefelé a kupleráj, a légtér tele van repkedő színházi kellékekkel, kísértetekkel. A találkozás természetesen kerülendő ezekkel a megbűvölt tárgyakkal! A repkedő-szaladgáló tárgyakat vagy kikerüljük legugolással, vagy átugorhatjuk őket. Destruktívabb játékosok használhatják a kezünkben lévő pisztolyt is, melyhez szerencsére végtelen lőszer is dukál (ne örüljünk, ellenfeleink sem fogynak el...) A tetőszerkezet is itt-ott, romos, könnyen leeshetünk egy lyukon. A feladat teljesítésére mindössze egy életünk van, azonban ha összeütközünk egy ellenséggel csak energiánk fogyatkozik. Talán mondani sem kell, hogy kedvesünket a pincében kell keresnünk, azonban ahhoz, hogy eljussunk hozzá egy kulcsot is meg kell szereznünk, ami - szerencsétlenségünkre - több darabból kell összeraknunk, így a kulcs darabkáiért be kell járnunk az operaház épületét. Ha megvan a kulcs összes darabkája, mehetünk a pincébe, ahol még Erikkel is meg kell küzdenünk célunk elérése érdekében.

A játékot iráyníthatjuk Sinclair, Cursor, Kemspton botkormányokkal, vagy billentyűzettel (Z - balra, X - jobbra, K - le, O - fel, P - tűz). Lépcsőn felfelé, vagy lefelé a jobbra-balra + fel-le billentyűkel tudunk menni, ha nem lépcső előtt állunk, a le billentyűvel legugolni tudunk. Elég szerencsétlen megoldás, hogy ha álló helyzetben nyomjuk meg a tűz gombot, akkor lövünk, ha a jobbra-balra irányok valamelyikével nyomjuk meg, akkor viszont az adott irányba ugrunk. Ennek az lesz a következménye, hogy amikor a szemből érkező ellenséget le akarjuk lőni, véletlenül pontosan beleugrunk...

Örökélet: POKE 38406,42
Nincsenel ellenségek: POKE 37309,119

Térkép