|
A drámai történet szerint Elf főhősünk éjfélkor visszatér az aznap megégetett boszorkány földi hamvaihoz, ami jelen esetben valóban parázsló hamukat jelent... Mindezt csakis azon önös szándéktól vezérelve, hogy a boszorkány varázsfőzeteit összegyűjtve megszerezze annak hatalmát!
A játék célja, hogy négy üstbe összehordjuk négy-négy varázsfőzetet. A játék az első, (zöld színű) üst mellett állva kezdődik. Ebbe kell beledobni négy azonos színű üvegcse tartalmát. Az üvegcséket egyszerre kell az üsthöz vinni (ha nincs meg az összes főzet, nem történik semmi)(!), amik persze nem csak úgy szerteszét hevernek a felszínen, hanem a fehér ajtók mögött elterülő földalatti kazamatákban vannak elrejtve. Ténykedésünket különböző földöntúli teremtmények akadályozzák. Ezeket kikerülhetjük, vagy valamilyen fegyver birtokában el is hessegethetjük (legalábbis a legtöbbjüket). Apró szépséghiba, hogy muníciónk véges, a teremtmények viszont visszakerülnek a helyükre, ha legközelebb visszatérünk az adott terembe. Felesleges tehát lövöldözni, fegyvereinket csak akkor érdemes használni, ha a teremtényt nem tudjuk kikerülni. Ha túl közel merészkedünk a teremtményekhez, elszívják az energiánkat (amit a HEALTH feliratú sáv csökkenésén mérhetünk le). Ez még nem is annyira vészes, hisz az újratölthető a világoskék kelyhekben lévő gyógyitalok elfogyasztásával. Viszont ha vízbe, vagy a zöld tövisekbe pottyanunk, azonnal elvész EGYETLEN életünk!
Kezdetben - elfhez méltó módon - egy íjjal rendelkezünk, 25 nyílvesszővel. Mint már említettem, kalandunk során különféle muníciókat szerezhetünk: 'A' jelű doboz: nyílvessző, 'W' jelű doboz: ez valami bot, 'S' jelű doboz: dobófejsze, pajzs: védelmet nyújt, és a "pusztítás varázsbotja". Az első három között alig van különbség (bár nem minden ellen hatásos mindegyik), pajzsból kevés van és szinte haszontalan. A varázsbot a "végső fegyver", célozni sem kell vele, a képernyőn minden ellenséget szétpukkaszt. A kincsesládák pontszámunkat gyarapítják, a feladat teljesítése szempontjából nincs jelentőségük. A sárga kulcsok viszont annál fontosabbak: az ajtókon csak kulcs birtokában tudunk átjutni és minden áthaladáskor egy kulcsunk elhasználódik!
Ha megvan a négy varázsfőzet, mehetünk vissza az üsthöz. A tartalmukat (automatikusan) beléöntjük, az üst eltűnik. Helyette valahol máshol megjelenik a következő üst és a hozzá való (vele azonos színű) főzetek. Egyúttal más változások is tapasztalhatók az amúgy nem túl nagy játéktéren: valahol megjelenik egy platform, vagy eltűnik egy-egy utunkat elálló blokk. A negyedik üst megtöltése után a program gratulál nekünk.
Irányítás:
A menüben választhatunk KEMPSTON, SINCLAIR botkormányt illesztőt vagy billentyűzetet (O, P, Q, A, SPACE).
A közlekedés macerásabb a megszokottnál: főhősünk csak függőlegesen felfelé tud ugorni! Létra így nincs is a játékban, vagy a platókon ugrálunk felfelé, vagy mellettük leesünk. Szerencsére bármilyen magasból leeshetünk (csak ne vízbe és tövisekbe...). A 'le' irány csak az ajtók elé állva működik: így tudunk átlépni az ajtón (ha van még kulcsunk).
Az 1-5 számbillentyűkkel tudunk fegyvert választani (az aktuális fegyver ikonja villog).
ENTER - játék szüneteltetése / folytatása, CAPS SHIFT + SPACE (BREAK) - játék megszakítása.
Térkép |