1986 - Quicksilva Ltd.

akció

Spectrum (128k)

Jack a különleges ügynök új feladatot kapott: A rettegett bűnöző Otto toronyházaiba kell behatolni, és a toronyházak szobáiban kell bizonyítékokat gyűjteni. Jack egy helikopterrel a ház tetejére érkezik, innen kell a liftek segítségével lejutni a kijáratig és elmenekülni. A folyosók azonban tele vannak Otto fegyveres pribékjeivel. Ilyen előzményekkel indul a Quicksilva izgalmas, klasszikussá vált játéka. (Az azonos című, 1983-as Taito pénzbedobós játék feldolgozása.)
A fegyveresek ellen pisztolyunkkal védekezhetünk, szerencsére a lőszerre nem lesz gondunk: sosem fogy el! A bandatagok lövései elől le tudunk hasalni, érdemes földhözvágnunk magunkat, mihelyst egy ellenfél megjelenik az emeleten, ahol tartózkodunk (lehasalva is tudunk lőni!) Időnként persze az ellenfeleink is lehasalva lőnek, ilyenkor fel kell ugrani ('fel', 'balra-fel', 'jobbra-fel') a lövedék elől. (Sajnos a liftfülkében nem tudunk lehasalni.) Bátrabbak egy vakmerő karaterúgással ('balra-fel'/ 'jobbra-fel') is ártalmatlanná tehetik támadóinkat. Az épület emellett egyéb veszélyt is rejteget ránk: az önműködően le-fel mozgó liftekbe körültekintően szálljunk be, mert ha beesünk a liftaknába elvész egy életünk. Ha beszállunk a liftbe, akkor már mi tudjuk irányítani a 'le'-'fel' irányokkal. Utazhatunk a fülke tetején is, de ilyenkor figyelnünk kell, hogy időben kiszálljunk, mielőtt túl közel jön a mennyezet. (Ugyanígy érvényes, hogy ne álljunk az érkező lift alá.) Ha a liftben utazva eltalálunk egy lámpát, pár másodpercre lekapcsoljuk a villanyt és vannak állandóan sötét folyosók is, de ez ne zavarjon senkit, csak a háttér lesz fekete, az ajtókat, ellenségeket látjuk. Az ellenfeleinket viszont zavarja a sötét, ilyenkor nem lőnek ránk.
Mindem emeleten számos ajtót látunk. A sárga (majd a következő szinteken zöld, lila stb.) ajtók be vannak zárva, azon csak a bandatagok tudnak kijönni. Minket a piros ajtók érdekelnek, ezeken kell bemennünk! A belépést egy kicsit gyakorolni kell: nem az ajtó elé kell állni, hanem MELLÉ, arra az oldalra, ahol a kilincs van (az ajtó felé nézve)! Az ajtón benyitni a 'le' billentyűvel tudunk. Ilyenkor pár másodperce eltűnünk az ajtó mögött, majd pár másodperc után ismét megjelenünk a folyosón. Mielőtt elmenekülünk a földszinti kijáraton át, minden piros ajtón be kell mennünk, egyet sem szabad kihagyni (ellenkező esetben életet vesztünk, és visszakerülünk az épületbe). Néhol csak lépcsőn tudunk továbbhaladni, ezeken hasonlóan tudunk le-fel közlekedni,mint az ajtókon bejutni: álljunk a lépcsősor elé (arccal a lépcső felé), majd 'le' vagy 'fel'.
Ha végeztünk a feladattal, autón távozunk a helyszínről, majd újabb toronyházban indulunk bevetésre. Sajnos az épületek ugyanúgy néznek ki, csak a színkompozíció más, és az ellenfelek létszáma... A piros ajtókat véletlenszerűen helyezi el a program.
A játékot irányíthatjuk billentyűzettel (Q - fel, A - le, O - balra, P - jobbra, SYMBOL SHIFT - tűz), vagy KEMPSTON, INTERFACE II, CURSOR botkormányillesztővel.

Örökélet: POKE 43820,0