Dynamite Dan II.

1986 - Mirrorsoft

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

Enterprise

 

 

A világ újra veszélyben van! Dr. Blitzen visszatért, és most még ördögibb tervvel tör az emberiségre: megrontotta a (bakelit)lemezeket tudatalatti, elmepusztító hanghullámokkal. Mindenki, aki popzenét hallgat a világban, drasztikus gyorsasággal elbutul... A világ megmentése természetesen ezúttal is Dan ügynökre hárul! Dr. Blitzen egy nyolc szigetből álló szigetcsoporton rendezte be főhadiszállását, innen irányítja ördögi tervét. Ezeket a szigeteket kell sorban meglátogatni léghajóval. Minden szigeten meg kell találnunk egy hanglemezt, majd megkeresni a szigeten lévő zenegépet, amivel le kell játszani a lemezt. Mielőtt azonban folytatnánk az utunkat a következő szigetre, léghajónkat újra fel kell tankolni üzemanyaggal. Az utolsó, nyolcadik szigeten (ahol a rossz lemezeket gyártják), miután lejátszottuk a lemezt, egy bombát kell elhelyeznünk Blitzen laborjába. Ekkor 3 percünk lesz, hogy a robbanás előtt elhagyjuk a szigetet.
A játékmenetben minimális eltérések vannak csak az első részhez képest. Dan-nak ezúttal csak egy élete van, ha az energiánk elfogy, vagy vízbe esünk, vége a játéknak. (Egy szuperügynök, aki nem tud úszni... Pedig tanulhatott volna az előző rész nehézségeiből.) A szigeteken szerencsére most is bőségesen találunk különféle ehető dolgokat, amivel pótolhatjuk energiánkat, és más hasznos tárgyakat:

  • Lemez: el kell vinnünk a zenegéphez és lejátszani.
  • Bombák: az utunkat eltorlaszoló ajtókat robbanthatjuk fel velük. Csak oda kell sétálni az ajtóhoz és pár másodperc múlva szabad az út.
  • Üzemanyag (FUEL): a léghajó feltöltéséhez kell. (Egy is elég belőle!)
  • Szemüveg: Dr. Blitzen ebben a részben is egy csészealjon ülve repked, és pszicho-sugárfegyverével lövöldözik. Ha eltalál, Dan egy hipnotizált állapotban megindul valamelyik irányba, esetleg pont a vízbe sétál... A szemüveg ezektől a pszicho-sugaraktól véd meg. A szemüveg csak korlátozott ideig van rajtunk.

Az imént felsorolt tárgyak minden szigeten megtalálhatóak, ezeken kívül vannak olyan tárgyak is (szigetenként három-három) melyek valamilyen különleges funkciót töltenek be:

  • Fúró, kagyló, maszk, madártoll, dugóhúzó, csónakmotor, olló, kamera: minden szigeten van egy vagy kettő titkos átjáró, ami csak akkor használható, ha kezünkben van a megfelelő tárgy. Az első szinten pl. ez az átjáró egyenesen a léghajóra visz minket.
  • Elemlámpa, mandolin: A lila ellenségek, ha hozzánk érnek, ellophatják a nálunk lévő (lila) üzemanyagot, a fehér ellenségek a (fehér) bombáinkat, a piros ellenségek a piros tárgyakat lopkodják (csak a speciális tárgyak között van piros). A megfelelő tárgy birtoklásával megakadályozhatjuk a lopásokat. (De pl. a mandolin piros, ezért az mégis ellopható.)
  • Élelmiszer-mixer: az ehető dolgok sosem fogynak el. Ha visszamegyünk egy olyan képernyőre, ahol már felvettük az ennivalót, újra ott lesz.
  • Súlyzó: nagyobbat tudunk ugorni.
  • Koponya: rövid ideig láthatatlanok vagyunk, ilyenkor ellenfeleink nem tudnak bántani.
  • Búvárpalack, levegőpumpa: Megvédik Dan-t a vízbeesés fölöttébb káros hatásaitól. Ha ezen tárgyak birtokában a vízbe esünk, visszakerülünk a léghajóta.
  • Drágakő: Kakukktojás! Amíg nálunk van, nem tudunk felfele mászni!

A tárgyak véletlenszerűen vannak elrendezve a szigeten, tehát lehet, hogy szerencsénk lesz, és nem kell sokat keresgélni. Többnyire azonban sokat kell mászkálni... A zenegép helye viszont állandó.

Irányítás:
A játék csak billentyűzettel irányítható:

  • A, D, G, J, L - balra,
  • S, F, H, K, ENTER - jobbra,
  • W, R, Y, I - le,
  • Z, X, C, V, B, N, M, SYMBOL SHIFT - fel / ugrás.
  • P - játék szüneteltetése / folytatása,
  • Q - kilépés a játékból.

Az Enterprise-tulajdonosok szerencsésebb helyzetben vannak: tetszőleges botkormányt használhatnak.

Végtelen energia: POKE 29002,182

Térkép