Duck Out

1989 - Dro Soft

akció

Spectrum (48k)

Enterprise

A játék főhőse első ránézésre Disney-kacsának tűnik, de nem valószínű, hogy a szinte csak játékok újrakiadásával foglalkozó spanyol Dro Soft egy játék erejéig megvette volna a jogokat. Lényeg a lényeg, a játék főhőse egy kacsa, aki egy konyhán dolgozik, most viszont el kell jutnia a közeli parkba, ahol randevút beszélt meg egy csábos kacsalánnyal. Mindenesetre elég veszélyes városban élnek Kacsáék, mert a célig számtalan veszély leselkedik hősünkre, aki egy palacsintasütővel felfegyverkezve vág neki a sétának...
A játék három nehézségi szinten (helyszínen) keresztül játszódik, melyeken mindössze annyi a feladatunk, hogy elérjük a pálya végét:

  • Konyha: csendesen ki kell osonnunk a hátsó ajtón (na, ha ezt hívják csendes osonásnak...?!) Nem elég, hogy feldühödött szakácsok támadnak ránk, meglehetősen áldatlan állapotok uralkodnak ezen a konyhán, mert jól fejlett patkányok és macskák is kergetnek... Ezek után meg sem lepődünk, hogy néhány torta, kés, villa is repked a légtérben.
  • Az utca: szemmel láthatóan a közbiztonság is csapnivaló errefelé, mert útonállók, kutyák, denevérek, macskák és az elmaradhatatlan patkányok támadnak ránk.
  • A park: banditák és mindenféle vadállat hadán kell magunkat keresztülverekedni.

Főhősünk a kezében szorongatott palacsintasütővel védekezhet támadóival szemben, esetleg megpróbálhatunk előlük leguggolni, vagy átugorni őket. Az állatok ellen alsó suhintás (tűz + le), az emberekkel szemben a fejbekólintás (tűz + fel) hatásos. (Sajnos tehát menet közben nem tudunk csapkodni, csak állva.) A repkedő tárgyak elöl leguggolással, vagy ugrással kell kitérni.
Természetesen egy randevúra illik a férfinak pontosan érkezni, ezért a nehézségi szinteket megadott időn belül kell teljesíteni. (a jobb felső sarokban látható óra átváltozása méri az időnket. Egyetlen életünk van, a minket ért sérülések energiánkat csökkentik, amit a bal felső sarokban látható tojáson szemléltet a program (átváltozik halálfejjé). A szintek unalmasan hosszúak és az energiánkat nem tudjuk pótolni.
Nagymértékben szépítjük a tényeket, ha azt mondjuk: a játék eléggé sablonos, középszerű. Az viszont meglepő, hogy nagyon nehéz a játék, annak ellenére, hogy elsősorban a kisebbeknek szánhatták a humoros grafikát.

Irányítás:
A menüben választhatunk KEMSPTON illesztőt, vagy billentyűzetet, amit akár definiálhatunk is (az alapértelmezés a szokásos O, P, Q, A, SPACE). Afelől érdeklődik még a gép, hogy színek nélkül kívánunk-e játszani. Színekből amúgy sincs sok, csak a 3. szinten, ott viszont tényleg zavaró.

Végtelen energia: POKE 55638,0; POKE 56635,201
Végtelen idő: POKE 56402,0