Dr. Franky and the Monster

1984 - Virgin Games Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

 

Mary Shelley rémtörténete, a 'Frankenstein, avagy a modern Prométheusz' visszatérő témája volt a korabeli 8-bites gépekre készült játékoknak. Szerencsére ezen játékok kevésbé voltak rémisztőek mint a regény, az itt bemutatásra kerülő játék hősei is inkább mosolyt csaltak a gyerekek arcára, mintsem rémületet.
A játék főhőse természetesen Victor Frankenstein, a kémiával és matematikával foglalkozó tehetséges genfi ifjú. Feladatunk, hogy életre keltsük jóképűnek kevésbé nevezhető teremtményünket, miközben három - Pac Man kalandjait idéző - szellem üldöz minket. Hőstetteink színhelye egy platformokból álló labor. A teremtményünk a jobb felső sarokban várja sorsa további alakulását. A laborban legalább egy tárgyat mindig találunk: egy fehér lombik, mely valamilyen - a felélesztéshez szükséges - titokzatos szert tartalmaz. Először ezt az üvegedényt kell megszereznünk, amit el kell vinnünk a teremtményhez.
Néhány pályán - így rögtön az elsőn is - egy lila kalapácsot is találhatunk, ami valójában egy kapcsoló. Ezt megszerezve egy vagy több platform-darabot kapcsolhatunk be, vagy tüntethetünk el. Ha a pályán van kapcsoló, megszerzése elengedhetetlen, hogy teljesíthessük a feladatot.
Főhősünk jobbra-balra mozoghat és ugorhat platformról platformra. A gond csak azt, hogy a szellemek ugyanezt teszik, ráadásul célirányosan követnek minket. A függőlegesen mozgó platformok liftként funkcionálnak, rájuk lehet állni, de nem szabad aláállnunk, hogy fejbe kólintson! Ugyanez igaz a guruló csillékre is: ráugorhatunk, de ha elütnek elvész egy életünk. (Az ötödik szinten csak a guruló kocsi tetejéről tudunk feljutni.). A zuhanást szerencsére jól bírjuk, bármilyen magasból leeshetünk.
További nehezítés, hogy a játék időre megy. A képernyőn bal oldalon, felül látható vízszintes sáv jelzi az időnket, ami bizony igencsak szoros lesz a nehezebb szinteken. A játék összesen kilenc nehézségi szintet tartalmaz, ezután a gép gratulál nekünk.

Sajnos, bár a grafikából következtetve a játékot a fiatalabb korosztálynak szánhatták, annyira nehéz a játék, ami már a játszhatóság határát súrolja. Nem emelik a játék fényét a villogó spriteok sem. Kár, pedig kis odafigyeléssel egész jó játék kerekedhetett volna ebből.

Irányítás:
A játékot csak billentyűzettel irányíthatjuk: 1 - balra, 2 - jobbra, 0 - ugrás.

Örökélet: POKE 51477,42
Végtelen idő: POKE 48421,0

Térkép