Down to Earth

1987 - Firebird Software Ltd.

logikai, ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

3080-ban a Galaktikus Életformák Bizottsága eldöntötte, hogy az idegenek által megszállt 30 - korábban kolonizált - bolygón, megsemmisíti az ellenséges életformákat. A két problémás faj a Circsaws és a Trigons. (Nevüket alakjukról kapták: a Circaws sárga-lila és dundi alakú, a Trigons alakja a háromszögre emlékeztet, és lila-kék színekben pompázik.) Dolgunkat némileg megkönnyíti, hogy Circsaws-okank egy természetes ellensége is él a bolygókon: a Conenabs (egy szemük van, mely kék, a testük zöld). A feladatot távirányítású dózerekkel kell végrehajtani, mely bombákat hajigálhat ellenfeleink felé.
Meglepő történet egy Boulder Dash klónhoz, de a kivitelezés sem a szokásos, igen élvezetes, de nehéz játék vár ránk! A bolygók felszíne hasonlóan vannak "berendezve", mint a Boulder Dash labirintusai, az alapszabályok is hasonlóak:

  • A sárga talajt dózerünkkel ki tudjuk ásni, a falakon, és a köveken viszont nem tudjuk magunkat keresztülásni.
  • A kövek földtámasz hiányában lezuhannak, ilyenkor nem célszerű alatta állnunk. Ez azonban nem csak ránk nézve káros, de ellenfeleinkre is, akik szintén csak a kiásott járatokban tudnak mozogni (ők maguk viszont nem tudnak ásni). Így persze nehéz lenne az összes ellenfelet kupán vágni, ezért buldózerünk fel van szerelve - véges számú - bombákkal.
  • Az általunk lerakott bombák ugyanúgy viselkednek, mint a bolygó felszínén megtalálható hasonló szerkezetek, vagy a kövek: földtámasz nélkül lezuhannak. Ha leesnek, vagy egy szörny megérinti, felrobbannak, a detonáció a szomszédos mezőkre is hat, elpusztítva az ott mászkáló ellenséget (vagy minket...).
  • Járművünk csak üzemanyaggal működőképes, ez azonban minden lépéssel fogyatkozik. A pályán felvehető zöld hordók felvételével üzemanyagra tehetünk szert. Ezek nem zuhannak le, ha nincs alattuk talaj, viszont a bombák robbanása szintén elpusztítja!
  • A zöld muníciósdobozokat felvéve bombakészletünket egészíthetjük ki.
  • Téglafalból kétfélét láthatunk: a pályát is szegélyező piros-sárga falakat nem tudjuk kirobbantani, viszont a kék-lila falak leomlanak egy bombától.
  • Az egyszemű Conenabs egy helyben áll, viszont gyorsan szaporodik, ha van hozzá helye. Ha túlszaporodnak elpusztulnak! Addig is viszont: ha egy Circsaw odatéved hozzá, kölcsönösen elpusztítják egymást. (Olyan, mint a Boulder Dash-ban a víz.)
  • A fehér, buldózer alakú tárgyak felvételével jutalom életre tehetünk szert.

Nem csak az üzemanyagra kell figyelnünk, de az időnk is fogy! A pályák ugyan nem túl nagyok, de néha elég sokat kell kergetőznünk a szörnyekkel. A jobb oldalon az időnk alatt láthatjuk életeink számát, bombáinkat, üzemanyagkészletünket, és, hogy a kétféle szörnyből mennyi van még a pályán. Amint elpusztítjuk az utolsót is, a feladatot teljesítettük.
Bár a hangok rettentően idegesítőek, Boulder Dash rajongók mindenképpen próbálják ki, bizony nekik sem lesz könnyű dolgok. Aki viszont először ismerkedik a játékstílussal, ne ezzel kezdje, mert hamar el fog menni a kedve a gyorsan és eredménytelenül befejeződő játékok miatt.

Irányítás:
A játékot irányíthatjuk SINCLAIR, vagy KEMPSTON illesztővel, vagy billentyűzettel:
O - balra, P - jobbra, W - fel, A - le,
A tűz gomb (B, N, M) megnyomásával a buldózerünk ELÉ rakhatunk le egy bombát (akkor is, ha ott még talaj van).
T - pálya újrakezdése (egy életet elveszítünk)
1 - játék szüneteltetése (folytatás: SPACE, B, N, M vagy a tűz gomb)
A játékot az M vagy a tűz-gomb megnyomásával indíthatjuk.

Örökélet: POKE 40141,182
Nem fogy az idő: POKE 39815,0

Térkép