Double Dragon III
The Rosetta Stone

1991 - Storm Software

akció, verekedős

Spectrum (128k)

A sorozat harmadig részében végre nem a Black Warriors banda reinkarnálódott tagjait kell püfölni (szerencsére...), a Lee testvérek más küldetést kaptak. Hirukó, az ősi jövendőmondó megbízásából keresik a Rosetta köveket, szám szerint három darabot. Ezek a kövek jelenleg a világban szétszórva vannak elrejtve és birtoklóik nagyon nem szívesen adják nekünk oda. A történet az USA-ban kezdődik, ahol némi könnyed utcai verekedés után Hirukó elküld minket a keresés első helyszínére. A játék során meglátogatjuk Kínát, Japánt, Olaszországot és Egyiptomot.
A küzdelem az eddigiekhez hasonlóan történik, azaz megyünk jobbra és püfüljük a támadóinkat. Miután párszor kifektetjük őket, villogva eltűnnek. A szint végén a helyi "nagyfőnökkel" kell lerendeznünk nézeteltéréseinket. Őket meglepően egyszerű megverni, hisz csak egyedül támadnak ránk, igaz jó sokszor felkelnek a földről. Ezután távozni kell a kijáraton, vagy megjelenik Hirukó és újabb instrukciókat ad. Két főhősünk a következő kunsztokat tudja eszközölni áldozatain:

  • tűz: öklözés,
  • tűz + balra / jobbra: rúgás nyújtott lábbal,
  • tűz + fel / balra-fel / jobbra-fel: felugrás. Ha gyorsan, kétszer egymás után nyomjuk meg a tűz gombot, ugrás közben rúgunk. Ez a leghatásosabb támadási mód! A minket legázolni akaró motorosokat is így lehet leszerelni.

Egyetlen életünket (!) kell beosztani, viszont jó sok energiánk van (a képernyő két felső sarkában látható sárga számok ezt jelzik). A két játékos viszont összesen 8 "pénzérmét", azaz újraéledési lehetőséget oszthat be. Elvesztett érméink közül egyet visszakapunk minden szint befejeztével. Időlimit most is van, de ez nem fog gondot okozni, hisz olyan sokáig úgysem fogunk életben maradni...
Az első két nehézségi szint játszhatóság szempontjából jóra sikerült, azonban a harmadik szinttől nagyon nehéz dolgunk lesz. A méteres karddal hadonászó szamurájok csapatai enyhe túlzásnak tűnnek, főleg, hogy ebben a részben nincsenek felvehető fegyverek. A monokróm grafikáról is megoszolhatnak a vélemények, bár inkább nevezhetjük rondának.

Irányítás.
A két játékost a Sinclair illesztő (a 128K-s gépekben ez van) két csatlakozójába dugott botkormánnyal irányíthatjuk, vagy az egyik játékos billentyűzetet is választhat. A billentyűzet szabadon definiálható.

Végtelen "pénzérme": POKE 39231,0; POKE 41792,0
Végtelen idő: POKE 42347,0

Térkép