Double Dragon II
The Revenge

1989 - Virgin Mastertronic Ltd.

akció, verekedős

Spectrum (128k)

A Double Dragon második része viharos gyorsasággal követtel az első részt, pedig közben még egy kiadó váltás is történt. Természetesen ez is az azonos című coin-op játék alapján készült. A történet szerint az első részben elagyabulált Black Warriors banda tagjait annyira megviselte a verés, hogy évekig forralták a bosszút (legalábbis azok, akik egyáltalán életben maradtak...). Az okozott lelki trauma miatt annyira motiváltak voltak, hogy évekig tanulmányozták az ősi keleti harcművészeteket és mágiát. Amikor sikerült varázslattal életre kelteni halott társaikat is, elérkezettnek látták az időt a bosszúra: (ismét) elrabolták Billy lányát, Mariant! Billy-nek és Jimmy Lee-nek tehát (ismét) móresre kell tanítani a banda tagjait. Bármennyire is hihetetlen, ez a története a második résznek, mely eséllyel nevezhet "a legbugyutább, legerőltetettebb folytatás" titulusra.
Két főhősünknek most is öt nehézségi szinten kell agyba-főbe vernie az útjába kerülő delikvenseket. A bandatagok a több éves felkészülés ellenére sincsenek túl jó formában: kevésbé bírják a gyűrődést (viszont rondábbak, ami nem is csoda, hisz egy részük feltámasztott halott) és a szintek is rövidebbek. Billy és Jimmy viszont még mindíg elég jó formában van:

  • Tűz: öklözés, vagy fegyver felvétele / használata.
  • Tűz + jobbra-balra: ha abba az irányba döntjük a botkormányt, amerre nézünk, álló helyzetben nyújtott lábbal rúgunk. Ha a hátunk felé döntjük a botkormányt, a hátunk mögött álló delikvens arcába könyökölhetünk.
  • Tűz + le: lefejeljük ellenfelünket.
  • Tűz + balra-fel, tűz+fel, tűz + jobbra-fel: ugrás az adott irányba. Ha velünk egyvonalban ellenség van, ugrás közben rúgunk is. Sajnos kevésbé hatásos kunszt, mint az első részben.
  • Tűz + jobbra-le, tűz + balra-le: előrefelé térddel rúgunk, hátrafelé nyújtott lábbal rúgunk.

A pályán tehát most is várja egy-két fegyver, hogy mi, vagy ellenfeleink használják. Ezek egy része dobófegyver (kés, farönk, láda, gránát), a többivel hadonászni lehet (buzogány, balta). Nehezítés viszont, hogy (amúgy logikus módon) fegyverrel a kezünkben most nem tudunk létrára mászni és ugrabugrálni. A játékmenetben lényeges változások nincsenek, újdonság viszont a 3 szinten utunkat álló kombány vagy az 5. szinten lövöldöző óriás szobor, és mozgó faldarab, melyek előtt jó időzítéssel tudunk áthaladni. Szerencsére az időlimit most nem olyan szoros, mint az első részben.

Sajnos a kivitelezés vegyes képet mutat: a grafika gondosan kivitelezett, de immár monokróm. Most már legalább a menüben van zene, ráadásul 128K-s, játék közben viszont csak minimális hanghatások annak. A játék könnyebb lett (elsősorban azért, mert rövidebb), de a játszhatóság szempontjából gyengébb. Egyszóval tipikus tucatjáték...

Örökélet (1. játékos): POKE 29014,0
Örökélet (2. játékos): POKE 29033,0

Térkép