Derby Day

1982 - CRL Group PLC

szerencse

Forrás:
Sinclair Spectrum Játék és Program

Spectrum (48k)

 

A 48K-s gépre készült játék érdekessége, hogy tisztán BASIC nyelven készült, így egyik oldalról természetesen nem várhatunk tőle fergeteges grafikát ill. mozgást és zenét, de másik oldalról lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy bepillantson a program szerkezetébe, felépítésébe, onnan ötleteket vegyen stb. Különösen élvezetes társasági játék, hisz akár 5 fő, vagy 5 csoport külön játszhatja a képernyő előtt, s így igen jó szórakozást nyújt. A program egy lóverseny futamot dolgoz fel. Egymást követően 7 versenyszám zajlik le a képernyőn, de a versenyszámok előtt több dolgot be kell állítanunk. Bejelentkezés után rövid információ Jelenik meg a képernyőn, majd -egy fergeteges zene meghallgatása után- 4 különböző verzió közül választhatunk:

  1. Automatikus ló kiválasztás + nagyobb értékű esélyek.
  2. Automatikus ló kiválasztás + kisebb értékű esélyek.
  3. Automatikus ló kiválasztás +az esély szorzó értékeket nekünk kell megadni.
  4. Mind a ló neveket és az esély szorzó értékeket is nekünk kell megadni.

Ezt követően választhatunk, Fontban, vagy Penny-ben akarunk játszani, itt az L/P megfelelő megnyomásával kell válaszolni. Ezután meg kell adnunk a játékosok (csapatok) számát 1-től 5-ig, természetesen egy játékos is játszhat. Ha megadtuk az értéket, be kell adni a játékosok (csapatok) nevét, egyenként max. 10 karakter hosszon. Minden név beírása után az aktuális név helyességét Y-nal meg kell erősíteni, Ha a név nem stimmel, hibásan ütöttük be, javíthatunk.
Ezután a 4 verzió választásnak megfelelően folytatódik a játék. Ha a 4. verziót választottuk, a bookmaker meg fogja kérdezni sorban a lovak nevét, majd az esély szorzó értékeket. A 3.verzióban a memóriából választ ki a program ló neveket és bekéri az egyes lovakhoz tartozó esély értékeket. Ezt úgy kell megadni, hogy beütünk egy max. két karakter hosszú számot (1-99), majd megnyomjuk az ENTER-t, ekkor a táblán a szám megjelenik egy ferde (per) vonallal, most be kell ütnünk a második számot is az előzőhöz hasonlóan és ENTER. Az első két verzióban, mindezt a gép végzi el. A gép a memóriából mintegy 40 különböző 16 név közül tud
választani véletlenszerűen (úgy mint Snail, Tortoise, Speedy, Lame Duck stb.)
Ha a táblán megjelentek a ló nevek és az esély szorzó értékek, fogadni kell a futamra. Egymás után minden Játékosnak (csapatnak( meg kell adnia, hogy melyik lóra tesz (1-5-ig) és mennyit. Ez utóbbi attól függ, kinek mennyi pénze van. Az első futam előtt attól függően, hogy Fontot, vagy Penny-t választottunk, 100 Font, vagy 100 Penny pénze van minden játékosnak. Ha valaki a 7 futam közül egyben elveszti az összes pénzét, tovább nem játszhat. A tét tehát egyszerre 1 Font (penny)-tól 100-ig (vagy az éppen aktuális max. értékig) terjedhet. 9-cel indíthatjuk a versenyt.

A futam lezajlik a képernyőn, s futamonként az értékelés a következőképpen történik: Csak az első és második befutó kap pénzt, aki a 3.,4. és 5. befutóra fogadott, az a pénzét elveszti, ás a meglévőből levonódik.
Az első befutó a fogadott tét szorozva az esély szorzó értékét kapja. Ha pl. a befutó ló szorzója 9/1 és a Játékos feltette rá mind a 100 Font (Penny) pénzét, úgy 900 lesz a nyeremény, tehát a következő futamban már összesen 1000-ből tud gazdálkodni. A második befutó a (fogadott tét * esély szorzó) osztva 4-el értéket kapja. Pl. ha a második befutó esély szorzója 14/1, és a játékos feltette rá a 100 Fontot /Pennv/, akkor a szorzás eredménye: 1400, ezt pedig néggyel kell osztani, vagyis 350 adódik hozzá a meglévő pénzhez. Cél a hét futam alatt minél több pénz szerzése.