Deadly Evil

1990 - Players Premier

akció, mászkálós

Spectrum (128k)

 

A csendes királyságot egy napon elözönlötték az élőhalottak. A legvitézebb lovagok is tehetetlenek voltak ellenük, mitán a a támadók ellopták a varázslók mágikus tekercseit. Megölték az összes vitézt, elrabolták a hercegnőt. Az emberek azóta rettegésben, remény nélkül élnek a hajdan gazdag birodalom kopár romjain..., stb, stb... A sablonos történet szerint most egy fiatal harcos indul újra, hogy visszaszerezze a mágikus tekercseket, és megmentse a hercegnőt. A hercegnő a Gonosz kastélyában raboskodik, ahova egy "sűrű" (költői túlzás) erdőn keresztül juthatunk el. A kastélyba csak 6 mágikus tekercs birtokában juthatunk be.

A játék két szintből áll. Az első szintben az erdőn keresztül kell jobbra (keletre) haladva elérnünk a kastélyig. A szint végét jelző ajtó csak akkor nyílik ki, ha megszereztünk 6 mágikus tekercset. Az erdőben kétféle ellenséggel találkozhatunk: Az előhalott csontvázak hozzánk hasonlóan karddal hadonásznak. Háromszor megcsapkodjuk őket a kardunkkal, jobb belátásra térnek, és a föld alá takarodnak. Akár rugdoshatjuk is őket, de az hatástalan. A varázslók akkor jelennek meg, ha a pálya egy bizonyos pontjára érünk. Pár sorozat mágikus lövedékeket szórnak felénk (ami kikerülendők), majd eltűnnek. Az erdőben összesen 7 tekercset találunk, de abból egy fa tetején, megközelíthetetlen helyen van. A többit a platformokra felugrálva elérhetjük.
A második szint a kastélyban játszódik. Itt élőhalott katonák és beazonosíthatatlan (mozdulatlan) lövöldöző szörnyek az ellenfeleink. A katonákat csak fejre támadva tudjuk lekaszabolni, a szörnyeket sehogy. A kastélyban több zárt ajtó is utunkat állja. Ezeket bármelyik kulccsal kinyithatjuk, melyek egyszer használatosak, és egyszerre csak egy kulcs lehet nálunk. A kastély keleti végébe érve csatlakozik hozzánk a hercegnő, aki innentől kezdve követ mindenhová. Most tehát ki kell jutnunk a kastélyból, vissza ugyanazon az úton, ahonnan bejöttünk.

Fontos tudni, hogy az ellenfeleken át lehet szaladni, csak akkor sérülünk, ha támadnak. Persze a legtöbb csontváz / katona a közelünkbe érve használja is a kardját. A platókra az ellenfeleink nem tudnak követni, ott biztonságban vagyunk. Amikor a hercegnő velünk van, ő is sérül az ellenség támadásaitól. Bármilyen magasból leeshetünk, attól nem sérülünk. Egyetlen életünk van, ha elfogy az energiánk (vagy a hercegnő energiája), vége a játéknak. Az elvesztett energiánkat nem tudjuk pótolni! A bal alsó sarokban főhősünk portréja és energiája látszik, a jobb alsó sarokban a hercegnőé. A pályákat megadott időn belül kell teljesíteni (Alul, középen a pontszámunk alatt az időt számolja vissza a program.). Az ellenséggel hadakozni már emiatt sem érdemes, ráadásul a csontvázak / katonák folyamatosan, végtelenül érkeznek.
Bár a játék egész szépen néz ki, a játékmenet meglehetősen sivár. Mintha a program egy befejezetlen grandiózusabb project félkész produktuma lenne. Főhősünk hiába ismer többféle támadási formát, ezek között nincs különbség. Leszámítva persze a rúgást, ami hatástalan (akárhányszor is rúgunk meg valakit, csak kicsit hátrál a delikvens). "Legértelmesebb" taktika, ha ugrálva végigrohanunk a pályán. A játék 7 perc alatt végigjátszható... 128K-s gépen a hangok ugyanazok, egyetlen plusz a menüben halható gyengécske zene.

Irányítás:
A menüben SINCLAIR, KEMPSTON botkormány illesztőket vagy billentyűzetet (Q, A, O, P, M) választhatunk.

  • fel - ugrás, le - guggolás
  • tűz + jobbra / balra - szúrás a karddal (hátrafelé is lehet szúrni, anélkül, hogy meg kellene fordulni).
  • le + tűz - szúrás leguggolva,
  • tűz + le - rúgás,
  • tűz + fel - vágás fejre,
  • BREAK - játék megszakítása.

Végtelen idő: POKE 52326,0
Végtelen energia: POKE 52438,0
Végtelen energia (hercegnő): POKE 52418,0