Crystal Castles

1986 - US Gold Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

A játék főhőse Bentley a medve, akinek drágaköveket kell összegyűjtenie. A drágakövek 18 helyszínen vannak szétszóródva és persze nem csak a mi fogunk fáj ezekre a kincsekre... A játéktér érdekessége, hogy 3 dimenzióban történnek az események. Emiatt azonban vannak a pályának olyan részei, ahol nem láthatjuk a szereplőket. Ha valamely szereplő takarásban van, a pálya adott része "átlátszóvá" válik, és láthatjuk a szereplő körvonalait. Némely pályán az épületek alatt folyosók húzódnak (ezeket sem látjuk), melyeken a fekete ajtókon belépve tudunk közlekedni. Szerencsére a készítők tartózkodtak attól, hogy ilyen helyekre kristályokat rejtsenek. Mint már említettem többen is próbálnak megakadályozni a kincsgyűjtésben:

  • Az Elvarázsolt Márványgolyók elég harciasak: megpróbálnak célirányosan követni. Eközben azonban - ha útjukba kerül egy drágakő - boldogan begyűjtik előlünk...
  • A Fák Szellemei szintén követnek, és ők is összeszedik az útjukba eső drágaköveket, viszont lassabban mozognak mint a márványgolyók.
  • A drágakő evő óriáshernyók két lábon járkálnak (nem túl meggyőző kinézetű figurák). Véletlenszerűen mozognak, ha útjukba kerül egy drágakő, egyszerűen megeszik. Némi időt vesz igénybe, amíg elmajszolják, ilyenkor egy pár másodpercre megállnak. (Persze velük sem érdemes összetalálkozni.
  • Berthilda a boszorkány különösebb cél nélkül rohangászik fel-alá, őt nem érdeklik a drágakövek. Csak ne akasszuk össze vele a bajuszunkat...

Hűsünk hatalmas ugrásokkal bármelyik ellenfelét át tudja ugorni, sőt a fa szellemei elég ijedősek, mert ilyenkor össze is húzzák magukat, és pár másodpercig megállnak! Szerencsére arra nem kell figyelni, hogy ugrás, vagy rohanás közben nehogy leessünk a pálya széléről, vagy nagyobb magasságokból, a program ezt nem engedi. (Csak olyan messzire tudunk ugorni, amíg a pálya ér.) Ugrással tehát nem tudunk szintkülönbséget legyőzni, ezt csak a liftekkel tehetjük meg (leesni sem tudunk a magasból, így lefele is csak ezekkel tudunk közlekedni). Az ugrálásnál van egy hatásosabb módja is, hogy védekezzünk a többi szereplő ellen: a mágikus sapkát a fejünkre húzva rövid ideig sérthetetlenek vagyunk!
A többi szereplő is előszeretettel pusztítja tehát a drágaköveket, érdemes sietni! A pályának akkor van vége, ha az utolsó drágakövet is felvette valaki. Ha ezek mi voltunk, ezért jutalom pontot is kapunk! 70000 pontonként pedig jutalom életet. A varázssapkán kívül H betűvel jelzett mézesbödönt is találhatunk a pályán. Mint tudjuk, a medvék szeretik a mézet, ezt felvéve tehát szintén némi jutalompont üti markunkat.

Talán mondanom sem kell, hogy a játék coin-op konverzió. Az eredeti játék grafikáját persze a Spectrum nem tudja szobánkba varázsolni, ettől függetlenül Pac-Man rajongóknak kellemes perceket okozhat. Sajnos a hangokkal nem strapálták túl magukat a programozók.

Irányítás:
A menüben választhatunk billentyűzetet (Q, A, O, P, M), vagy KEMPSTON, SINCLAIR, CURSOR botkormány-illesztőt.
CAPS SHIFT + SPACE - játék megszakítása.

Örökélet: POKE 63733,0