Creepy Dungeons

1985 - Automata UK Ltd.

ügyességi, mászkálós

Spectrum (48k)

Jet Set Willy rajongóknak okozhat kellemes perceket ez az egyszerű, elsősorban a fiatalabb korosztálynak készült játék. Egy hős lovaggal kell megmentenünk Lady Sinclive-ot, aki a "Hátborzongató" kazamatákban raboskodik. A várbörtön a nevét minden bizonnyal a kastély területén randalírozó kísértetekről érdemelte ki, akik nem nézik jó szemmel a betolakodókat... Tekintettel, hogy az említett hölgyemény láncra verve raboskodik, a szabadítás csak akkor járhat sikerrel, ha összegyűjtjük a várban található 14 kulcsot, ami a lánc lakatjait nyitja. Főhősünk elsősorban vakmerőségéről lehet híres, bölcsességéről kevésbé, hiszen a várba este 10 órakor érkezik (a kísértetjárás kezdetekor), és a küldetést napfelkete előtt kell befejezni, azaz reggel 6 óráig (egészen pontosan 5:59-ig)! Nem csoda, hogy a küldetés ideje alatt minden teremben két kísértet és egy halálfej repked a légtérben, akikkel kerülendő a találkozás, ellenkező esetben életenergiánk (ENERGY) csökkenni fog. A vár nem éppen barátságos hely, ezt a benyomásunkat igyekszik erősíteni, hogy valamennyi itt található virág mérgező, ha hozzáérünk, azonnal elvész egy életünk! Ha bejárjuk a várbörtönt, összesen 13 kulcsot találhatunk. Utoljára hagyjuk a pincében található börtönt, a kiszabadítandó hölgy mellett találjuk a 13. kulcsot. (Minden teremnek nevet adtak a készítők, mely a játékképernyő alatt olvasható, a hölgy a DUNGEON-ban raboskodik). Ekkor menjünk fel a felettünk lévő terembe (THE BEER CELLAR), a 13 kulcs birtokában itt jobb oldalon alul át tudunk menni a falon! A SECRET ALTAR nevű terembe jutunk, ahol megtaláljuk az utolsó, 14. kulcsot is. Megszerzéséhez át kell ugornunk egy gödröt. Nagyon vigyázzunk, hogy ne essünk a gödörbe, mert egy csapdába zuhanunk, ahonnan nem tudunk kijönni, a játék így véget ér! A 14 kulcs birtokában most már mehetünk vissza a hölgyhöz.
A játék - némi gyakorlás után - könnyen végigjátszható a térkép alapján, hiszen a várbörtön mindössze 25 képernyőből áll (de ebből egy, a csapda kerülendő), az idő viszont elég szoros, tekintettel ara, hogy kb. egy másodperc alatt telik el egy perc. Ha letelik az időnk, a rabszabadítási kísérletünk kudarcot vall, vége a játéknak!

A játékot billentyűzettel vagy KEMPSTON illesztővel irányíthatjuk:
O - balra, P - jobbra,
CAPS SHIFT - ugrás,
H - játék szüneteltetése, S - játék folytatása,
CAPS SHIFT + SPACE (BREAK) - kilépés a játékból.
A lépcsőn felfelé ugrással tudunk felmászni, bármilyen magasból leeshetünk, nem lesz bántódásunk. Sajnos ha jobbra-balra akarunk ugorni, a CAPS SHIFT + O/P billentyűket pontosan egyszerre kell lenyomnunk, ellenkező esetben nem igazán az történik, amit szeretnénk. A sprite-kezelés sem a program erőssége, a szereplők karakterenként mozognak, ezért aztán az ütközések figyelése sem tökéletes, de szerencsére a mi javunkra "téved" a gép.

Térkép