Creepy Dungeons 1985 - Automata UK Ltd. ügyességi, mászkálós | Spectrum (48k) |
Jet Set Willy rajongóknak okozhat kellemes perceket ez az egyszerű, elsősorban a fiatalabb korosztálynak készült játék. Egy hős lovaggal kell megmentenünk Lady Sinclive-ot, aki a "Hátborzongató" kazamatákban raboskodik. A várbörtön a nevét minden bizonnyal a kastély területén randalírozó kísértetekről érdemelte ki, akik nem nézik jó szemmel a betolakodókat... Tekintettel, hogy az említett hölgyemény láncra verve raboskodik, a szabadítás csak akkor járhat sikerrel, ha összegyűjtjük a várban található 14 kulcsot, ami a lánc lakatjait nyitja. Főhősünk elsősorban vakmerőségéről lehet híres, bölcsességéről kevésbé, hiszen a várba este 10 órakor érkezik (a kísértetjárás kezdetekor), és a küldetést napfelkete előtt kell befejezni, azaz reggel 6 óráig (egészen pontosan 5:59-ig)! Nem csoda, hogy a küldetés ideje alatt minden teremben két kísértet és egy halálfej repked a légtérben, akikkel kerülendő a találkozás, ellenkező esetben életenergiánk (ENERGY) csökkenni fog. A vár nem éppen barátságos hely, ezt a benyomásunkat igyekszik erősíteni, hogy valamennyi itt található virág mérgező, ha hozzáérünk, azonnal elvész egy életünk! Ha bejárjuk a várbörtönt, összesen 13 kulcsot találhatunk. Utoljára hagyjuk a pincében található börtönt, a kiszabadítandó hölgy mellett találjuk a 13. kulcsot. (Minden teremnek nevet adtak a készítők, mely a játékképernyő alatt olvasható, a hölgy a DUNGEON-ban raboskodik). Ekkor menjünk fel a felettünk lévő terembe (THE BEER CELLAR), a 13 kulcs birtokában itt jobb oldalon alul át tudunk menni a falon! A SECRET ALTAR nevű terembe jutunk, ahol megtaláljuk az utolsó, 14. kulcsot is. Megszerzéséhez át kell ugornunk egy gödröt. Nagyon vigyázzunk, hogy ne essünk a gödörbe, mert egy csapdába zuhanunk, ahonnan nem tudunk kijönni, a játék így véget ér! A 14 kulcs birtokában most már mehetünk vissza a hölgyhöz. A játékot billentyűzettel vagy KEMPSTON illesztővel irányíthatjuk: | |