Cred Breaks Out

1986 - TSB

akció

Spectrum (48k)

 

Mint az "közismert" a marslakók rendszeresen rabolnak el embereket a Földbolygóról, hogy tanulmányozzák ezen egyedeket... Egy bátor hős - azaz mi - űrhajóval indulunk a Marsra, hogy kiszabadítsuk embertársainkat, akik jelen pillanatban a Mars felszíne alatti labirintusokban raboskodnak. Minden labirintusban 5 rab várja sorsát, gondosan bezárva. Sajnos minden ilyen létesítményt 2 rendkívül csúf marslakó is őriz, akik vasvillával a kezükben járőröznek a járatokban. Ha elkapnak, nem haboznak vasvillájukat használni.
A tett helyszínére - stílusosan - csészealjjal érkezünk. A felszínen biztonságban vagyunk, ide nem jönnek fel a marslakók. Hogy az embereket kiszabadítsuk, először is cellájuk zárt ajtaját kell kinyitni. Szerencsére ez nem okoz gondot, kívülről minden segédeszköz nélkül kinyithatók ezek az ajtók, csak oda kell sétálni és megérinteni. Ezután valamelyik rabhoz kell sétálni, ilyenkor egy fütty jelzi, hogy követni fog az illető. Sőt több - akár mind az öt - rab is csatlakozhat a sor végéhez. A hozzánk csatlakozott rabok ezután - legjobb tudásuk szerint - követni fog minket, de egy "élesebb kanyarnál" a sor végén állók így is leszakadhatnak rólunk. Ha pár másodpercre megállunk, szintén leszakadnak a minket követők. Azok a rabok, akik épp nem minket követnek, céltalanul bolyonganak a labirintusban.
Nem esett még szó a két marlakó áldásosnak kevésbé nevezhető ténykedéséről: a rabokat nem bántják, de ha hozzáérnek a minket követő sorban haladókhoz, azok leszakadnak rólunk. Minket viszont annál inkább bántanak, ha elkapnak (-1 élet). Fegyverünk ugyan nincs, de védekezni így is tudunk: a tűz megnyomására egy akadályt rakunk le abba az irányba, amelybe éppen nézünk. Ezen az akadályon sem a marslakók, sem a mi nem tudunk áthaladni. Ebből a az akadályból egyszerre kettő van nálunk, de ha lerakunk egy ilyet, pár másodperc multán visszakerül hozzánk.
A rabokkal "szép sorban" a felszínre kell sétálni, akik rögtön be is szállnak a csészealjunkba (az utasok számát csészealjon megjelenő pontok jelzik). Ha minden rab elfoglalta helyét a csészealjban, indulhatunk a következő nehézségi szint felé. Összesen 10 labirintusban kell kiszabadítanunk a foglyokat, ezután újra az első következik. A nehezebb szinteken a rabokat nem egy helyen tartják fogva, hanem szétszórva.
A szabadító akciót 3 perc alatt kell abszolválni, ennyi időre elegendő oxigénünk van. Mivel a földön ismert létformáknak az oxigén létszükséglet, ennek elfogyása életeink számától függetlenül a játék végét jelenti! A jobb felső sarokban látható sáv az oxigén szintet jelzi. Ha teljesítettük a feladatot, a megmaradt oxigénünk (időnk) függvényében jutalompontot kapunk.

Irányítás: billentyűzet (5 - balra, 8 - jobbra, 6 - le, 7 - fel, 9 - tűz), KEMPSTON illesztő.
A billentyűzet szabadon definiálható.

Örökélet: POKE 40364,0
Végtelen idő: POKE 36106,58