Code Zero

2017 - Paul Jenkinson

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

A játék 2077-ben játszódik. Egy új erőműben súlyos műszaki hiba lép fel. A közeledő robbanás elől a személyzet elmenekült, nekünk kell elhárítani a katasztrófát. Ennek módja "mindössze" annyi, hogy a vezérlő-számítógépbe bejuttatunk egy vírust. Az adathordozó nálunk van, csak el kell jutnunk a számítógéphez. Ez mégsem ígérkezik egyszerűnek, mert a meghibásodott biztonsági rendszer lezárta az épületben található 11 biztonsági ajtót, és bekapcsolta az ilyen játékokban szokásos "illetéktelen behatolástól elkedvtelenítő" eszközöket: elektromos szikrákat szóró ketyere, lángszórók, savas cseppek, repkedő őrrobotok. Fegyverünk nincs, az akadályokat ki kell kerülni. Még ugorni sem tudunk, csak a létrákon mászhatunk le-fel.
Az épület felépítése jól áttekinthető: 4 emelet (plusz a földszint), minden szinten 5 terem van. Az épület jobb szélén egy lift üzemel, ezt szabadon használhatjuk. Az ominózus meghibásodott számítógép a 3. emelet bal szélső (a lifttől az ötödik) teremben található (ld. 3. kép). A játék elején mégsem sétálhatunk egyszerűen oda, a zárt ajtók miatt. A 11 ajtóhoz 11 (sárga, számozott) belépőkártya tartozik, melyeket az épület termeiben találhatunk meg. Két - aprónak éppen nem nevezhető - probléma azonban eléggé megnehezíti dolgunkat: egyszerre csak egy belépőkártya lehet nálunk (a bal alsó sarokban lévő piros mezőben látható, hányas kártya van éppen nálunk), és az ajtókon nincs jelezve, hányas belépőkártyával nyithatók (csak egy sokat mondó DOOR felirat van rajtuk). Így minden belépőkártya megszerzése után kezdődhet a próbálkozás... A rendelkezésre álló idő így viszont igen szűkre szabott (ld. TIME feliratú kijelző), az alább látható térképet tanulmányozva viszont 15 perc alatt végezhetünk.

Irányítás: billentyűzet (Q, A, O, P, SPACE), KEMPSTON botkormány.
A SPACE billentyű, illetve a botkormány tűz gombja csak a liftből kiszállásra szolgál.

Térkép