Cliff Hanger

1986 - New Generation Software

ügyességi

Spectrum (48k)

Igen ötletes, a rajzfilmek (stílszerűen megsárgult, fekete-fehér rajzfilm...) hangulatát idéző ügyességi játék. Feladatunk annyiból áll, hogy az úton sétáló fekete ruhás embertársunk nyakába szikladarabot, tonnás súlyt, bombát, ágyúgolyót, bumerángot, vagy épp lézersugarakat zúdítsunk (mikor-hogy, pusztán a változatosság kedvéért). Eme nemes tettben senki és semmi nem zavar, viszont megeshet, hogy a saját magunk által felállított - de sikertelenül kivitelezett - kelepce rajtunk áll bosszút. Nem szabad magasból leesnünk, és természetesen ránk nézve is ártalmas, ha egy szikladarab a nyakunkban köt ki, vagy legázol valami. Ha áldozatunkat sikerült a "megfelelő" eljárásban részesíteni, de mi is pórul járunk, a feladatot sikeresnek tekinti a program, de egy életünk elvész. Bár a való életben nem lenne "túl szép látvány", ha Tom és Jerry stílusban egymást darabolnánk-,robbantanánk-, szeletelnénk fel, lapítanánk ki, stb. de a játéktól sem kell senkinek "megijedni", igen humoros jelenetekben lehet részünk!
A játék, alább látható "jeleneteit" véletlenszerűen sorrendben kell teljesítenünk. Ha nem járunk sikerrel, újra próbálkozhatunk, viszont ha sikerül véghezvinni "hőstettünket" (?!?) új jelenet következik a teljesítetteket többet nem kapjuk feladatként. Ha minket ér valami "baleset", hamarosan viszontlátjuk a jelenetet.

TREE CHANCES - a sziklapárkányról legurított kő a szemközti falról visszapattanva három kört tesz meg mielőtt megáll

THE SEESAW - a sziklapárkányról legurított kő az alattunk látható követ gurítja tovább.
BOLDER DASH - a követ egyenesen az áldozat fejére pottyantjuk
THE BOMMERANG - a földön heverő bumerángot megérintve azonnal elrepül. Ha nem talál, a kezünkbe jön vissza, ennek ellenére nem tudjuk újra elhajítani.
THE CANNON - precíz időzítéssel az ágyúgolyó pontosan az áldozatunk fejére hullik.
GREAT RAILWAY JOURNEYS - az alattunk álló csillébe beleugorva átjuthatunk a túloldalra a kőhöz. Az alattunk közeledő delikvenst nem látjuk a célzásban a radar segít.
CHUCKIE BOMB - a bombát elhajítva a sziklafalon felrobban. A rengéstől kimozdul a túloldalon álló kő, ha nem találja el a delikvensünket, meg sem áll a kobakunkig!
TWO CHANCES - ha a legurított kő nem találja el az áldozatunkat, a szemközti falról visszagurul hozzánk. Szerencsére annyi időnk van, hogy kikerüljük.
UNLOADING STATION - hasonló a GREAT RAILWAY JOURNEYS-hez, de mielőbb beugrunk a csillébe, a radar előtt álló kapcsolóval bezárhatjuk a hídon lévő csapóajtót, így a csille nem zuhan (velünk együtt) a szakadékba.
THE RARADAY SCREEN - kellő időben a mágnest felemelve ('fel') a szemközt álló súlyt a delikvens fölé húzhatjuk, ami utána magától leesik.
THE CIRCUS ACT - a deszkára ugorva az útra pottyanthatjuk a követ.
BOMBS AWAY - nyissuk ki a hídon lévő csapóajtót, majd a megfelelő időben (a radar segít), lökjük a bombát a csillébe. A csapóajtón keresztül az útra zuhan a bomba. (Rögtön az első hangjelzés után indíthatjuk a bombát.)
TIME TIME BOMB - ha már hozzáértünk a bombához, hamarosan felrobban (az óra figyelmeztet). Gyorsan lökjük el!
THE POWERBALL - a mágikus erővel bíró szikla pattogva leesik az útra, majd visszapattan a fejünkre (hacsak valami más meg nem állítja...)
THE DELIVERY WAGON - a kapcsolóval megindíthatjuk a csillét. Amikor a mi oldalunkra ér, a benne lévő szikla kipattan a csilléből. (Ne álljunk az útjába!) Ezután már csak le kell lőnünk a követ. (Az ötödik csippanás után indíthatjuk)
BREAKAWAY - a párkányra állva, ha ötöt ugrunk rajta leszakad, a törmelék az útra zuhan. Viszont mi is lezuhanunk...
THE SEESAWS REVENGE - a deszkára ugorva a kő egyenesen a fejünkre esne, ha nem ugranánk tovább a deszka túloldalára. Így viszont az útra passzoljuk a "labdát".
GETTING YOUR OWN BACK - a bumerángot kézbe véve és elhajítva megindul a maga útján, és letarol mindenkit az útjában. Minket is! A 'le' nyomvatartásával lehúzhatjuk a fejünket.
THE TRAJECTORY - a kapcsolóval állítsuk be az ágyún a helyes magasságot, majd siessünk oda hozzá, és lőjünk! (Gyorsnak kell lenni!)
DEAD WEIGHT - ha legurítjuk a követ, és nem találjuk el a delikvensünket, a szemközti sziklafalról visszagurul hozzánk! Ha visszafelé gurulva gázolja le áldozatunkat a kő, akkor sem áll már meg! (Hiába térünk ki, egy súly kupánvág.)
SIGNAL BOX - a mellettünk lévő kapcsoló, most váltóként szolgál. Kapcsoljuk át, hogy a jó vágányra guruljunk a csillével!
RED HERRING - a kapcsolóhoz ne nyúljunk, szálljunk be rögtön a csillébe!
SHAKE LOSE - a bombát az útra dobhatjuk, de a robbanástól a felettünk lévő szikla is elszabadul. Gyorsan ki kell térni az útjából!
THE REBOUND - Miután lelökjük a követ, gyorsan menjünk arrébb, mert a kő mindenképpen visszapattan a szemközti falról!
THE SPACE INVADER - A kapcsolóba kapaszkodva jobbra-balra tudjuk irányítani a légtérben lebegő "idegent", a tűz megnyomásával lézersugarat bocsájthatunk a felszínre.
THE RECOFIL - miután elsütöttük az ágyút, gyorsan mozogjunk előre a sziklaperem felé, különben a hátraugró ágyú letarol.
BOUNCE TO BOULDER DASH - Feltételezem, hogy az ugróállványba esve kell átlendülhetünk a túloldalra, ahol egy kő vár, csak nekem sehogy sem sikerült átjutnom...
THE ARTIELLY TRAIN - Először az alsó kapcsolóval az ágyút át kell gurítani a túloldalra, majd a felső kapcsolóval célozhatunk (máskülönben magunkat lőnénk!). Az előttünk lévő detonátorral a kellő időben elsüthetjük az ágyút (nem a tűzgombot kell megnyomnunk, hanem a 'le' billentyűt!).
THE BLITZ - ha nem találjuk el a delikvenst, visszagurul a szikla. Hiába térünk azonban ki előle, egy bomba a fejünkre hullik...
WHICH ONE - Bár látszólag három bomba közül is választhatunk, a felső a kezünkben felrobban, az alsó nem működik, csak a középsőt tudjuk használni.

Még egy jelenet van: a FIRST ON THE LEFT ugyanaz, mint a BREAKAWAY (A szilaperemre állva, ötöt kell ugrani, hogy leszakadjon, de itt túléljük a zuhanást.)

A játékot csak billentyűzettel tudjuk irányítani, betöltés után rögtön a kívánt billentyűket definiálhatjuk (persze a billentyűzettel párhuzamos SINCLAIR, CURSOR típusú botkormány-illesztők használhatóak). Mozogni értelemszerűen az iránybillentyűkkel tudunk, akárcsak kapcsolókat, köveket mozgatni. A tűz billentyűvel ugorhatunk (ahol tudunk), vagy az ágyút süthetjük el.
A játékot akár két játékos is játszhatja, felváltva. (Névbeírásnál már az iránybillentyűket kell használni.)

Örökélet: POKE 25892,0