|
Bizony nehéz egy állattenyésztő élete... A játékban
Harry a farmer helyébe kell beleképzelnünk magunkat, aki strucctojásokat termel.
Feladata hogy összeszedje az összes tojást. Ebbéli tevékenységében a harciasságukról
és méretükről ismert madarak akadályozzák. Ha közelebbi kapcsolatba kerülünk
egy ilyen madárral, alaposan összekócolja a frizuránkat. Harry-t az
ilyen események annyira megviselik, hogy elveszti egy életét... (Miért
is nem inkább a csigatermelést választottuk???) További bonyodalom, hogy
a feladatot időre kell teljesítenünk, nem szöszmötölhetünk egész nap pár
tojással.
A stuccólban létrák segítségével közlekedhetünk az egyes emeletek között.
Nemcsak tojásokat találunk itt, hanem a madarak által szétszórt kukoricahalmokat
is. Ezeket jutalompontért szintén összeszedhetjük. Ha egy madár kukoricát
talál, azonnal megeszi, és mi elbukjuk az érte járó jutalompontokat. A
kukorica megszerzésének további hatása, hogy az időnk egy rövid ideig
nem fogy! A nehezebb szinteken ez néha jól fog jönni! Harry jó kondiban
van (a sörhasa ellenére), így bármilyen magasról leeshet, nem fogja összetörni
magát. Szerencsére ugorni is elég nagyot tudunk, ahhoz, hogy kisebb lyukakat
átugorjunk, de akkorát nem tudunk ugorni, hogy egy madarat is átrepüljünk!
Ne feledjük, hogy a levegőben nem tudjuk irányítani magunkat, de, ha ugrás
közben valamibe beleütközünk "visszapattanunk" róla! (Ez garantáltan
sok bosszúságot fog okozni...)
A harmadik szinttől kezdve találkozhatunk a lifttel, amelynek használata
némi nehézséget okoz: le kell róla ugornunk, még mielőtt elérnénk a képernyő
tetejét, mert nem "mehetünk ki" a játékképernyőről, ugyanúgy
elvész egy életünk, mint amikor alul esünk le! Ha az első nyolc pályán sikerül átjutni, a játék újra az első pályán folytatódik. A különbség, hogy a tyúkok eltűnnek, viszont a kacsa kiszabadul a kalitkából és rárepülős módszerrel vadászik ránk a pálya teljes területén. A nyolc pálya ismételt teljesítése után megint az elsőre kerülünk, de immár tyúkokkal és kacsával is nehezítve. A következő körben újabb tyúkok jelennek meg, újabb teljesítés után pedig gyorsabbak lesznek ellenségeink.
A képernyő tetején látható információk egyértelműek: SCORE - pontszám,
LEVEL - nehézségi szint, BONUS - a szint teljesítése esetén kapható jutalompontok,
TIME - hátralévő idő. A pontszám alatt látható sárga kalapok életeinket
jelzik.
Játék közben a CAPS SHIFT+H megnyomásával szüneteltethetjük a
játékot (folytatás: S), a CAPS SHIFT+A megnyomásával visszaléphetünk
a menübe.
A menüben a következő lehetőségeink vannak:
- S - Játék indítása. A gép megkérdezi, hány játékos kíván tojást gyűjtögetni (1-4)
- R - Billentyűzet beállítása. A játék csak billentyűzetről játszható, alapértelmezés szerint a kurzormozgató billentyűkkel. Mindenképpen érdemes beállítani egy kényelmes kiosztást! (pl. Q, A O, P, SPACE)
- I - Instrukciók. A nevével ellentétben itt 3 billentyűzet-beállítás közül választhatunk.
Bár a játék is szórakoztató, és tökéletesen megfelel az 1983-as elvárásoknak, a program sikere részben annak is köszönhető, hogy az angol általános iskolákban használt BBC Micro számítógépekre is megjelent. A játékot akkor 16 éves Nigel Arderton írta, aki később közreműködött a Commando és a Ghost 'n Goblins Spectrumos változatának elkészítésében is.
Örökélet: POKE 42837,182
Nem fogy az idő: POKE 39205,0 |