Chevy Chase

1991 - Hi-Tec

autóverseny

Spectrum (128k)

Enterprise

Autóverseny programból - szerencsére - elég bőséges a választék Spectrum-ra, ám általában modern autókkal, versenyautókkal száguldozhatunk. E programban a 60-as évek amerikai autóit próbálhatjuk ki. A választék persze nem túl bőséges, számszerint két autó közül választhatunk. Döntésünk csak azt befolyásolja, hogyan néz ki az autónk, a vezetési tulajdonságok nem változnak. A program igen színvonalas, jó zenével, sajnos a játszhatóságról nem lehet hasonló jókat elmondani, de ennyire ne vágjunk a dolgok elejébe.
Betöltés után az első dolgunk (a SPACE megnyomása után, kiválasztani az autónkat. A Q - A megnyomásával váltogathatunk a kocsik között, az O - P billentyűvel az ízlésünknek megfelelő színt tudjuk kiválasztani. Az M gombbal tudjuk választásunkat véglegesíteni, és juthatunk tovább a menühöz. A játékot játszhatjuk Sinclair Joystick-ról vagy billentyűzetről. Ha akarjuk, a menüben át is definiálhatjuk a billentyűzetet. A játékot az S megnyomásával indíthatjuk.
Célunk, hogy az országúton száguldozva az egyes nehézségi szinteket teljesítve eljussunk a célig. Eközben a közlekedésben szabályosan résztvevő autók fognak akadályozni, a kanyarokon kívül. A többi autó leginkább útakadályként fogható fel, lassúak, és esetenként két autó egymás mellett haladva elállja az utunkat. Ilyenkor nincs más hátra, az egyik autót hátulról előrébb kell lökdösni. Természetesen ha az út mentén álló akadályoknak (fáknak, bokroknak, tábláknak, stb.), vagy egy másik autónak ütközünk, lelassulunk. Ez felettébb kerülendő esemény, mivel a nehézségi szinteket -azok jó szokása szerint- időre kell teljesíteni. Autón ezúttal is kétfokozatú váltóval rendelkezik, amit a tűz gombbal kezelhetünk.
A műszerfal jobb oldalán nyomon követhetjük a pontszámunkat (minden megtett méterrel növekszik), az eddigi legmagasabb pontszámot, valamint a szint teljesítésére hátralévő időnket. Apró figyelmesség a programírók részéről, hogy az autó műszerfalán a sebességmérő mutatója valóban mozog, valamint a kormány is reagál az irányváltoztatásra.
Minden nehézségi szinten (kivéve az elsőt) rövid szünet erejéig beállunk az útmenti autóműhelybe, ahol választhatunk, milyen csecsebecsét kívánunk a kocsira aggatni:

  • NEW FRONT BUMPER - Új, erősebb ütközők. Ha nekimegyünk egy autónak, kevésbé lassulunk le.
  • NEW TYRES - Új gumiabroncsok. Kanyarban stabilabb lesz az autó, kevésbé sodródunk ki.
  • NITRO BOOST - Nitro. Jobb gyorsulás.
  • FUEL INJECTION - Üzemanyag befecskendezés. Nagyobb végsebesség.
  • AUTOMATIC GEARS - Automata váltó.

Bár a program kivitelezése jóra sikerült, a programozók elkövettek néhány súlyos hibát, ami erősen a játszhatóság rovására megy! Az még nem olyan nagy baj, hogy az autó túl nagy az úthoz (vagy az út túl keskeny a kocsihoz...), de a kanyarokat csak a legutolsó pillanatban látjuk meg, nincs idő felkészülni rájuk. A legsúlyosabb hiba azonban, hogy nagyon szoros az idő! Hamar elveheti az ember kedvét, hogy már az első szintet is alig lehet teljesíteni. A problémán persze egy végtelen idő segíthet...

Végtelen idő: POKE 42350,0