Chequered Flag

1982 - Psion

autóverseny

Forrás:
Sinclair Spectrum játék és program 1.

Spectrum (48k)

Enterprise

A korai szimulációs játékok közül a legjobb autóverseny, messze megelőzi a korát! Forma-1-es autóban ülünk, azonban a pályán csak egyedül vagyunk, az idő az ellenfelünk. Betöltés után a program tíz pálya képével jelentkezik be. A program korához illően a pályák felén ma már nem rendeznek F1-es versenyeket, valamint találunk két kitalált pályát is. A pálya neve mellett láthatjuk az eddigi leggyorsabb kört. (Választhatsz közülük kanyargósabbat, vagy kevésbé nehezet. Majd megkérdezi, hogy hány kört akarsz teljesíteni. Kezdőknek 1 kört ajánlunk, de maximum 99-et lehet beállítani. A pályák között mozogni a SPACE megnyomásával tudunk, az ENTER megnyomásával kiválaszthatjuk az aktuálisat.
A következő képernyőn három féle versenyautó közül válogathatsz. Az első versenyautó automata sebességváltós, kezdőknek ezt ajánljuk. A másik két kocsi mechanikus váltóval van fölszerelve, használatuk bonyolultabb, érdekesebb. A versenypályán egyedül vagyunk, csak az idő az ellenfél. Ha A zöld lámpára lehet indulni. Előttünk a gépkocsi műszerfala: a sebességváltó állása (GEARS), a motor fordulatszám mérője (REVS) és a sebességmérő óra (SPEED) a legfontosabb tájékoztató eszközök. Emellett láthatjuk a köridőnket (TIME), a hátralévő köröket (LAPS), a motor hőmérsékletét (TEMP), az üzemanyag mennyiségét (FUEL), és nem utolsó sorban a kormányt. Mechanikus sebességváltásnál vigyázni kell arra, hogy a megfelelő fordulatszám értéknél váltsunk, különben a gyorsulásunk nehézkes lesz, hasonlóan a valódi gépkocsikhoz. Az iránybillentyűk megnyomásával a kormányt folyamatosan tekerjük az adott irányba!
A pályáról nem lehet kicsúszni, de ha sokat haladunk a pálya szegélyén kiesünk a versenyből.
A pályán különböző akadályok nehezítik a versenyt: olajfolt (megcsúszik rajta a kocsi), víz, üvegcserepek, gödrök (a gumikat kezdik ki), kövek (felverődnek a kocsira, üzemanyag szivárgást okoz, emiatt gyorsabban fog fogyni az üzemanyag). Bővebb tájékoztatást demo módban az információ (I) ad róluk. Hosszabb versenynél figyelnünk kell az üzemanyag szintet is!
Ha autónk javításra, tankolásra, vagy kerékcserére szorul, álljunk meg box előtt. A Box a célegyenes követő kanyar után van, onnan ismerjük fel, hogy a pálya mentén csíkokat látunk. Itt álljunk meg a pálya szélén, a szükséges javítások automatikusan elvégzi a program, a zöld jelzésre indulhatunk tovább.

Az irányítás csak billentyűzetről lehetséges:

9, 0 - gáz A - kanyarodás gyorsan balra
I, O - fék S - kanyarodás lassan balra
M - sebességváltó fel D - kanyarodás lassan jobbra
N - sebességvált le F - kanyarodás gyorsan jobbra
H - szünet H+T - kilépés a versenyből

A verseny nagy figyelmet, gyors reakciókat, ügyességet igényel.