1990 - Ocean

akció, autós

Spectrum (128k)

Enterprise

A két eszelős, közveszélyes, őrült stb. nyomozó visszatért, hogy folytassa ámokfutását a közutakon. Az 1989-ben megjelent játék igen sikeres volt mind pénzbedobós játékautomatán, mind a 8-bites számítógépeken. Ez többek között a szórakoztató, izgalmas játéknak, és a remek kivitelezésnek volt köszönhető. Egyáltalán nem meglepő módon egy évvel később kiadták a program második részét is. Érdemi változások nem történtek, de a második rész némi színvonalcsökkenést hozott magával. (Ettől persze még nagyon jó játék!)
Most is a gonosz bűnözőket kell elkapni, akik rendkívül gonosz cselszövésben törik a fejüket. (Az üldözés közben persze "lezúzunk" jónéhány (mondhatni nagyon sok) ártatlan, szabályosan közlekedő embert is, de ez senkinek ne okozzon lelkiismereti kérdést...)
Rögtön a betöltés után vágjunk is a dolgok közelébe, a SPACE vagy egy tetszőleges billentyű megnyomásával indíthatjuk a játékot. Minden nehézségi szint előtt egy csinos (?) hölgyemény tájékoztat a teendőkről (ezt a SPACE) megnyomásával javasolt kihagyni), majd indíthatjuk a motort.
Az irányítás kiválasztásával nincs gondunk, a játék csak Sinclair, vagy Kepston botkormánnyal játszható. A SPACE megnyomásával bekapcsolhatjuk a turbót. (Az Enterprise változatban nem lehet bekapcsolni!!!) A sebességmérőtől balra a T utáni szám jelzi, hányszor használhatjuk a turbót. Most is két részből áll egy nehézségi szint: először utol kell érni a keresett kocsit (erre van 60 másodpercünk), majd meg kell állítanunk (szintén 60 másodperc alatt). Természetesen hiába szól a sziréna, leendő áldozatunk nem akar megállni, így más eszközök után kell néznünk:

  • Az első részből már ismert megoldás, hogy többször nekimegyünk a kocsinak.
  • A másik alternatíva újdonság: ha egy kocsihoz közel kerülünk, megjelenik rajta egy célkereszt. Ebből talán mindenki sejtheti, hogy a tűzgomb megnyomásával nem a sebességváltót fogjuk kapcsolni (ebben a programmal ezzel nem kell "vacakolnunk"), hanem társunk előrántja pisztolyát, és lő... Szerencsére végtelen számú lőszerünk van.

A program talán még nehezebb, mint az első, ebben a részben az ütközés nem olyan hatásos fegyver mint az első részben, a két módszert kombinálva kell használni, sőt érdemesebb beállni az üldözött kocsi mögé, és lőni mint "atom".
További újdonság, hogy a második szinttől kezdve extra fegyvert is kapunk. Erről a hölgyemény a szint előtt tájékoztat is. A "csodafegyvert" helikopterről hajítják ránk, nekünk csak alá kell állnunk. Ehhez a fegyverhez, azonban csak korlátozott lőszerünk van!
A képernyőn látható kijelzők egyértelműek, említést érdemel az első részben már ismert jobb oldali kijelző, ahol a mi és ellenfelünk pozícióját mérhetjük le, valamint az üldözésnél a bal oldalon megjelent sérülésjelző (az ellenfelünk állapotát mutatja). Az egyszerűség kedvéért az üldözendő autót most is nyíl jelzi.
Spectrum-on az R-el, Ep-n a STOP megnyomásával visszaléphetünk a játék elejére.

Örökélet: POKE 40382,183