Catwalk

1984 - Powersoftware

ügyességi

Spectrum (48k)

A teljesen ismeretlen Powersoftware játékában egy macska hétköznapjaiba (???) csöppenhetünk bele -bár ez a macska igazán kalandos helyeken fog megfordulni. Egy macska "átlagos" éjszakai sétája természetesen az evés körül forog. 9 helyszínen zajlanak az események és stílszerűen 9 életünk van. A játék ránézésre elsősorban a fiatalabbakat igyekezhetett megcélozni, ennek azonban ellentmond a nehéz játékmenet. Az még érthető, hogy a 9 képernyőből álló játéknál nem az volt a cél, hogy 5 perc alatt végig lehessen játszani, de így meg azt érték el a készítők, hogy az 5 szinten mindenkinek elmegy a kedve a további játéktól. Pedig akár jó is kisülhetett volna az ötletből!

A kert: A szaladgáló egereket kell elkapnunk. A kutyákat és az ablakokon kihajított tárgyakat el kell kerülni.
Az épületben oldalnézetből látjuk az eseményeket. Elsőre kicsit meglepő, hogy a képernyőt elfelejtették kiszínezni a készítők, pedig az előbb még sikerült... Az emeletek között az önműködően le-fel mozgó liften tudunk közlekedni. A madarakat kell elkapnunk, az embereket elkerülni. Némileg meglepő, hogy a macska nem bírja a nagyobb zuhanást, egy emeletnyit sem eshetünk le!
A temetőben madarakat és egereket kell kapkodnunk. A boszorkányt és a szellemet el kell kerülnünk, valamit a piros csillagokat is, melyeket a boszorkány szór szét. Ne sokat hezitáljunk, mert megtelik csillagokkal a pálya.
A gyár. A bal felső sarokban felhalmozott macskaeledel-konzerveket kell megszeretnünk. Minden ami piros kerülendő, valamint az ember és a két azonosíthatatlan masinéria is. Az eseményeket megint oldalnézetből látjuk, vigyázzunk, ne essünk le. A legfelső emeletre a jobb felső sarokban lévő liftre állva juthatunk fel.
A katonai támaszpont bejáratánál őrök és a kutyák igyekeznek elriasztani a behatolókat. A piros (elektromos?) kerítés szintén kerülendő. A kék mezőkön nem juthatunk át, a kerítések között kell áthaladni. Sajnos az út túl szűk a kék folyók (?) és a piros kerítések között. Rögtön indulásnál sietnünk kell, nehogy beszorítson az egyik őr. Miután elkaptuk a madarakat, a támaszpont bejáratához kell mennünk.
A rakétasilóban őrök vigyázzák a rakétát, madarakat kell kapkodnunk. Az események megint oldalnézetben zajlanak, vigyázzunk a lépcsőn való ugrálással. Ez a szint már igazán nehéz, néhány madár csak kötött helyen repked, nehezen megközelíthető helyen. Az sem emel a játékélményem, hogy a sprite-ok ütközését "érdekesen" figyeli a program, olyankor is elvész egy életünk, amikor közvetlenül az emberek feletti lépcsőfokon állunk és szemmel láthatóan nem érint meg!
Míg az idegenek megindítják a Föld elleni inváziót, mi csak a hasunkkal törődünk. Robotokat és egy csészealjat kerülgetve kell elkapnunk a madarakat. A repülő csészealj különösen bosszantó, akár falon keresztül is felénk repül!
Ha az előbb nem volt elég a földönkívüliek támadása, most néhány ismert arcade-hős között kell macskaeledelt gyűjtenünk. A képernyő két részre van osztva: a szürke alsó harmad (és Horace szürke sávja) oldalnézetes, ugrálós, a felső, zöld területem szabadon mozoghatunk (viszont vigyázzunk, ne sétáljunk lefelé annyira, hogy visszaessünk a szürke területre). Ha megpróbálunk átjutni a piros falakon, azt egy életünk elvesztésével díjazza a program. Ráadásul a csészealj megint kerget minket, szerencsére csak a zöld területen. Miután összegyűjtöttük az összes macskaeledelt a kijáraton kell távozni, amit egy Pac-Man figura őriz. Teljesen abszurd feladat őt kikerülni...

Az utolsó szint megint oldalnézetes. A feladat gyakorlatilag lehetetlen: az elkapandó madarak egyesével repülnek be, miközben három nagydarab ellenfél cikázik a képernyőn. Az emeletek között a jobb oldali lifttel lehet közlekedni (ugorva tudunk be-kiszálni). A jobb oldali világoskék területen (a liftben) legalább biztonságban vagyunk. A legfelső zöld emeletre a bal oldali piros emelvényről ugorhatunk fel. Ebbe nem szabad belesétálni, rá kell ugorni!

Irányítás: Betöltés után először a program nyelvezetét kell kiválasztanunk (angol, francia, német a választék), majd a SPACE megnyomása után, menüben KEMPSTON illesztőt választhatunk, vagy a billentyűzetet definiálhatjuk.

Örökélet: POKE 40487,183
(Ez egyébként nem nagy segítség, mert ha elvész egy életünk, elölről kezdhetjük a szintet...)
Ha elveszítjük egy életünket, nem "bohóckodik" a program: POKE 40483,0