| A Hudson Soft neve elsősorban a Bomberman és a Stop the Express c. programjuk révén lehet ismert. 1983-1984-ben készítettek egy pár egyszerűbb játékot. Érhetetlen módon játékaikat úgy írták meg, hogy csak a 48K-s Spectrum-on működtek, ez azért 1983-ban még szempont volt... Harmadik ötletes dobásuk a Cannon Ball lehetett volna. Sajnos azonban a jó ötlethez nem társul a méltó megvalósítás. Hogy mit lehet kihozni az ötletből, egy későbbi "remake" megmutatta: a Pang 1990-ben jelent meg. Hősünknek nehéz feladat jutott: meg kell semmisíteni a pattogó gömböket! A tűz megnyomására egy sugarat lövünk ki, ami emelkedik, amíg el nem éri a gömböt, vagy a képernyő tetejét. Egyszerre csak egy sugarat tudunk kilőni, amíg az előző el nem tűnik nem tudunk lőni. Ha eltaláljuk a nagy gömböt, két kisebb részre esik szét, amik természetesen össze-vissza pattognak. A gömb-darabok csak a harmadik találatra tűnnek el, amikor már egészen aprók. A probléma abban rejlik, hogy a gravitáció áldásos hatása miatt a gömbök lefele pattognak (furcsa is lenne, ha felfele esnének), vagyis pontosan ránk! Ha eltalál egy labda-darab, oda egy életünk! (A kisebb labda-darab kisebbet is pattan.) Nem akarok senkit megijeszteni, de az első szint csak bemelegítés egy golyóval, a későbbi pályákon már javasolt "célirányosan" egy labda-darabot addig aprítani, amíg el nem tűnik, ellenkező esetben valóságos meteoritzáporra számíthatunk, a sok apróra szakadt labda-darab miatt. Spectrum-on az irányítás billentyűzetről lehetséges, mint arról a kezdőképernyőn tudomást szerezhetünk: A, J - balra, D, L - jobbra, CAPS SHIFT, SPACE - tűz. Enterprise tulajdonosok tetszőleges botkormányt használhatnak. Az Enterprise változat betöltés után megkérdezi, hogy szeretnénk-e örökéletet, kilépés elött, pedig automatikusan elmenti a highscore-t. Örökélet: POKE 32959,183 |