|
A játék a legkisebbeknek készült, egyszerű ügyességi játék, aranyos grafikával. Magyar programozók készítették: Fördős András, Horváth Tibor, Kiss Donát, Szinetár János, Dr. Budai Béla. A külföldi közönség az 1983 november 14 és 16 között, Londonban tartott, Magyar kereskedelmi kamara által szervezett bemutatón ismerkedhetett meg a játékkal, néhány további programmal együtt. Az angol szaksajtó elismerően szólt a programokról, kiemelve azok békés jellegét és dicsérve a magyar fejlesztők eredeti ötleteit. Az angol verziót a Mirrorsoft adta ki, Caesar the Cat címmel.
A játék célja: Caesar cicának meg kell fognia a kamrában az egereket, s ki kell vinnie őket az ajtón kívülre, megakadályozva ezzel azt, hogy az egerek elpusztítsák a kamrában lévő élelmet. A cica jobbra-balra sétálhat a polcokon, és fel-le ugrálhat rajtuk. A mozgatás a következő billentyűk lenyomásával történik:
A: balra;
S: jobbra;
P: fel;
L: le.
Ezenkívül az X lenyomására a játék megáll, a C-vel újraindítható. A játék természetesen joystickkel is játszható. A játék elején lehet a megfelelő üzemmódot kiválasztani. Játék közben lehetőség van joystick-vezérlésről áttérni billentyűzetre, ehhez a K gombot kell lenyomni. Billentyűzetről visszatérni a joystickhez nem lehet.
Az egerek csak úgy foghatók meg, ha a cica PONTOSAN ráugrik valamelyikükre; séta közben nem lehet elkapni őket. Ha sikerült megfogni egy egeret (ezt magasabb hangjelzés kíséri), akkor valahol kinyílik egy ajtó, amelyen ki kell vinni, s onnan visszajőve folytatható a vadászat. Az ajtó elég nehezen észrevehető, a képen a bal alsó sarokban nyílt ki (világoskék színű). Ha egy fajta élelmiszert teljesen megettek az egerek, az eltűnik a képről. 10 fekete, 10 kék, 10 zöld egér megfogása után újra teli kamrában kezdődik a vadászat. A jobb alsó sarokban látható órán,a zöld mezőben lévő szám egy "egérszámláló".
A lila, és a kék törékeny edény leveréséért 1000-1000 pont. (Az edényeket csak ugorva lehet leverni, mögöttük át tudunk sétálni!) 100 pont levonást jelent,
ha Caesar nekimegy a kamra bármelyik falának. Az eltűnő (az egerek által elfogyasztott) élelmekért szintén pontlevonás jár. A játéknak vége, ha: a pontszám nullára csökken; ha az egerek elpusztítják a kamrában levő összes élelmet; vagy ha a cica leveri a gazdaasszony kedvenc piros edényét.
Az induló pontszám 1000. Jutalom: fekete egérért 300 pont, kék egérért 500 pont, piros egérért 700 pont.
Betöltés után a program automatikusan elindul. Az üzemmódválasztás után a demo fut, amiből bármelyik billentyű lenyomásával ki lehet lépni. Ekkor azonnal indul a játék.
A játéknak nincs vége, ha a pontszámunk 0-ra csökken: POKE 39332,58
|