Bugaboo the Flea
(La pulga)

1983 - Indescomp

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

Bizonyára mindenki örül neki, hogy egy ilyen intellektuális játékra akadt, mint az alábbi - a sokat sejtető Bugaboo címet viselő - "gyöngyszem". A játékból mindenki őszinte megelégedésére bizonyosságot nyerhetünk, hogy az űrbolha élete semmivel sem könnyebb, mind a mi földi bolháéké... (Bár a játék főhősét mindenki békának nézné, ez bizony a cím szerint egy bolha...) A játékot spanyol nyelven a Indescomp adta ki, de a nagy sikerre (?!) való tekintettel, a Quicksilva angolul is a piacra dobta.

A bevezető képsorokból meggyőződhetünk, hogy valóban egy ismeretlen bolygóra kerültünk, ahol a földi élethez hasonló körülmények uralkodnak. Talán egy kicsit figyelmetlenebbek az "űrbolhák", így történhetett meg, hogy egyikük egy mély verembe esett. Nincs más hátra, nekünk kell kivezetni a bolhát a veremből, fel kell juttatnunk a felszínre. Mint az közismert, a bolhák ugrálva közlekednek, ennek megfelelően alakul az irányítás is. Szerencsére a menüben áttekinthetjük a kezelőgombokat:

G - játék indítása
1 - ugrás balra
0 - ugrás jobbra
A - kilépés a játékból
5 - kamera mozgatása balra
8 - kamera mozgatása jobbra
6 - kamera mozgatása le
7 - kamera mozgatása fel

Az 1, 0 nyomvatartásával tudjuk beállítani, mekkorát akarunk ugorni. Sajnos, ha nem sík területre érkezünk, lecsúszunk, ha ugrás közben beverjük a kobakunkat leesünk. (Bármilyen magasról leeshetünk, nem törjük össze magunkat.) A kamera mozgatása hasznos segítség, ezzel tudjuk a képet úgy beállítani, hogy lássuk, hogy akarunk ugorni. (A főhőst nem tudjuk levinni a képről). Mint már említettem ezen a bolygón a földi körülményekhez hasonlók uralkodnak, ezért sajnálatos módon "űrgólyák" is élnek a bolygón, akik a -földi gólyákhoz hasonlóan- azzal az igen rossz szokással rendelkeznek, hogy szeretik elfogyasztani a békákat... és a bolhákat is! Ráadásul egy példány pont ebben a veremben repked, ha elkap vége a játéknak. (Madáreledel lettünk...)
A képernyő alján a részidőnket (TIME), valamint egy "mélységmérőt" (LEVEL) láthatunk. A legalsó kék pöttyökből álló sáv az ugrás erősségét jelzi. Feladatunk a veremből való kijutás.
Aranyos ez a játék, de teljesen irányíthatatlan, nem igazán oda érkezünk, ahova terveztük, így állandóan leesünk a verem aljára.

Az Enterprise változatban a betöltés elindítása után egy Spectrum képernyő jelenik meg, ahol a LOAD "" utasítással (J betű majd jobb SHIFT+p) kell folytatni a betöltést. Az összes ilyen átiratra igaz, hogy 128K memóriával töltsük be a játékot!

Térkép