Buffalo Bill's Wild West Show 1989 - Tynesoft ügyességi |
Forrás: Spectrum (128k) Enterprise |
Se vége, se hossza a C64-en és Spectrum-on megjelent sportszimulációknak.
Talán a software-házak is észrevették, hogy ez a kategória már tényleg egy olyan
csont, amin nem nagyon maradt lerágnivaló husi. Semmi baj - gondolhatták a programozók
-, akkor csinálunk olyan "sportszimulációkat", amelyek nem is sportot
szimulálnak...!
Az elhatározást követte a tett is: megindult azoknak a "sport" játékoknak
az áradata, amelyek ugyan meglehetősen távol állnak a valóság talajától - a
kivitelezéskor ugyanis a hangsúlyt általában arra fektették, hogy aki elköveti
azt a baklövést, hogy egy ilyen játékkal kezd játszani, az egészen biztosan
halálra röhögje magát. A Super-Sports, Barbar Games, Caveman, UGH-Lympics, Circus
Games mind ilyen "élvezd és dobd el" játékok. Ez alá a kalap alá nyugodtan
besöpörhetjük a Buffalo Bill's Wild West Show-t is (hazánkban Rodeo Games néven
is ismerik), amely a legendás vadnyugati hős vándorcirkuszának mutatványait
eleveníti fel.
A játékra elsősorban az hívja fel a figyelmet, hogy a Tynesoft programozói mennyi
energiát fektettek az egyes részek kidolgozásába (Talán nem kizárt, hogy el
akarták adni a népnek... -CoVboy). A játékot 1-4 játékos játszhatja, ha többen
játszunk, az egyes mutatványokat számozás szerinti sorrendben kell végrehajtani.
A címképernyőn a következő billentyűket érdemes nyomogatni:
A játékosok számának és nevének meghatározása után az egyes mutatványok listája látható. Itt kiválaszthatjuk, melyiket akarjuk játszani (Y-ra jelölve) és melyiket nem (N-re jelölve). Az átkapcsolás a megfelelő számbillentyű megnyomásával történik, a játék a SPACE-re indul. A program a játék közben lehetőséget biztosít, hogy a mutatványokat ismételve is lejátszuk. Az alábbi számokban versenyezhetünk:
Knife Throwing Késdobálás. Egy indián úriemberrel kell késeket hajigálnunk egy keréken forgó hölgybe - oh, pardorn, nem a hölgybe, hanem mellé. A pontszám attól függ, hogy a hölgyhöz milyen közel szúródik a kés a kerékbe. Ez hozzá is adódik a bonus-hoz, ami a késlekedéssel párhuzamban gyorsan fogy. A dobálózás addig tart, míg 10 tőrt el nem dobtunk vagy a hölgybe szerencsésen bele nem állítottunk egyet. Nehezíti a játékot, hogy a célkereszt (kezünk bizonytalanságát jelképezve) nem akar nyugton maradni, ide-oda mászkál! Produkciónkat néha egy földtúrásból előbukkanó mormota is szemléli - meglehetős érdektelenséggel... |
|
Trick Shooting "Trükklövészet". Egy célkeresztet mozgatva kell lövöldöznünk az itt ott felbukkanó alakokra -már ameddig töltényeink el nem fogynak (a jobb alsó sarokban). Nem mindenki lelövendő, aki mozog! Csak azokra a cowboy-okra kell lőni (?!?!, itt lelövik a CoV-boyokat?! - Anonymus), akik szemben állnak velünk és kezük a pisztolytáskájuk felett van, vagy fegyvert tartanak a kezükben. Minden más személy (hölgy, magát megadó cowboyok) kivégzése pontlevonást eredményez. Bonus pontokat is kapunk, amelyek az elvétett célpontokkal párhuzamosan fogynak. Ha elfogytak a lőszereink, következik a "második forduló", az üveglövészet. A képernyő bal oldalán egy cowboy kolléga álldogál és időnként egy üveget dob a magasba. A célkeresztet mozgatva az üveget a levegőben kell szétlőnünk. (Az üvegek nem azonos pályán repülnek.) A lövöldözés addig tart, amíg az összes töltényünk el nem fogy. Fegyverünk hatlövetű, így minden hatodik lövés után töltenünk kell! |
|
Calf Roping Borjúlasszózás. Egy fiatal marhát kergetünk a karámudvaron egy ló nyergében ülve. Az őrült száguldozásunkat a borjún kívül nehezíti néhány akadály is, amelyeknek nekivágtatva sikeresen hasraesünk. A 'tűz' gomb megnyomására eldobhatjuk a lasszót, aminek a borjú nyakára kell hullania. (A lasszót jobb kezünk fele, előre hajítjuk el.) Ha ez véletlenül sikerülne, akkor meg kell fékeznünk a lovat (s vele a borjút is), különben a boci leránt bennünket a nyeregből. (Tűz + balra). |
|
Bronco Riding Musztánglovaglás. A játékban egy musztáng lesz a főszereplő -pontosabban alszereplő, ugyanis kezdetben alattunk tartózkodik. Ezt az állapot csak átmeneti, mert minden tőle telhetőt elkövet azért, hogy ledobjon minket a hátáról. Feladatunk, hogy a jobb alsó sarokban látható "egyensúlymérőt" középen tartsuk, ne engedjük, hogy bármelyik irányban kilengjen a nyíl végéig. ("Ellen kell kormányozni".) A ló egyre vadabbul próbál kitaszítani az egyensúlyunkból. Célunk minél tovább nyeregben maradni. A pontot a nyeregben eltöltött idő után kapjuk. |
|
Steer wrestling Ezt a számot választva először a már ismert borjú lasszózást kell eljátszanunk, majd "következik a következő szám". Ismét boci a főszereplő. Most a lóról nem lasszóval kell megállítani, hanem pont a nyakába ugrani és elkapni a szarvait. (Mellé kell lovagolni, majd közelről átugorni - Tűz gomb.) Ezután egy kis birkózás veszi kezdetét, ahol földre kell teperni a derék négylábút. Ehhez a szükséges erőt a jobbra-balra irányok veszett cibálásával tudjuk összegyűjteni. |
|
Stage Coach Rescue Az utolsó számban "igazi" vadnyugati izgalmak köszöntenek be. Toll-buhin az ipiapacs törzsfőnök hatalmába kerített egy postakocsit és most a tetejéről mindenféle tárgyakat (nevezhetjük bőröndnek is...) szór az utána vágtázó hősre (ezek mi volnánk). A tárgyakban ugyan nem esünk hasra, viszont csökken az energiánk (bal alsó sarok). Egy kis joystick-gyilkolás (gyors jobbra / balra rángatás) segítségével előbb utol kell érnünk a kocsit. Miután mögé értünk, a 'fel' segítségével felmászhatunk a kocsi tetejére és vérfagyasztó ökölharcot kezdhetünk az indiánnal. Néhány nagyobb maflás után az egyik fél ülve marad - amelyiknek előbb fogyott el az energiája. (Az indián főnök energiája a jobb alsó sarokban látható.) |
|