Buccaneer

1985 - Firebird Software Ltd.

ügyességi, lövöldözős

Spectrum (48k)

Egy vadászrepülőgéppel indulunk bevetésre, melynek célja az idegenek légierejének megsemmisítése. Az egyre nehezedő küldetésekben az ellenség azonosíthatatlan formájú repülő alkalmatosságokkal támad ránk, minden szinten megadott számú ellenséget kell megsemmisíteni. Repülőnk nem egy átlagos vadászgép: pajzzsal van felszerelve, így a minket ért találatok és ütközések a pajzs energiáját fogyasztják. Természetesen, ha elfogy a pajzsunk energiája, repülőnk megsemmisül, de a szintet nem kell elölről kezdenünk! Nemcsak az ellenséges repülők boldogítanak minket, hanem az időnként ránk kilőtt rakéták is: ezek a rakéták mindig szemből felénk tartanak, kikerülni nem tudjuk őket, csak több lövéssel megsemmisíteni.
Ha túl sokat "pepecselünk" egy ellenséges kötelékkel, rövid intermezzo következhet be a küldetés végrehajtásában: a program közli, hogy rakétatámadás ért minket. Itt azonban nem egy rakétát lőnek ki ránk, hanem jó sokat, igaz ezek egyenesen repülnek. Lőni nem tudunk, így csak a kerülgetés marad. Ha a rakéták elfogynak, a küldetés folytatódik. A nehezebb szinteket egyre gyorsabban kell teljesítenünk, hogy megússzuk a rakétatámadást.
A játékképernyő alatti (SHIELD) lámpa fénye jelzi pajzsunk állapotát: minél sötétebb, annál közelebb a vég. Sajnálatos tény, hogy ha túljutunk egy szinten, pajzsunk nem töltődik fel! Repülőnk üzemanyaga szintén véges, ha elfogy, lezuhanunk (elveszítjük egy életünket). Az üzemanyagot csak egy formatervezett "repülőhöz" dokkolva tölthetjük fel, amivel kb. minden 6. szint után találkozunk. A sikeres dokkoláshoz nagyon pontosnak kell lennünk! Ha nem sikerül az összekapcsolódás, a feltöltés elmarad, így a következő találkozásig biztos nem lesz elegendő a megmaradt üzemanyagunk!
A kivitelezés a spectum-os Shoot-em-up játékokra jellemző színvonalú. Repülőnkkel csak fel-le tudunk navigálni, miközben folyamatosan repülünk jobbra. A játékot irányíthatjuk billentyűzettel, vagy INTERFACE II, KEMSPTON, vagy CURSOR botkormányillesztővel. A billentyűzet szabadon definiálható.
     F - kilépés a játékból,
     H - játék szüneteltetése (folytatás tűz).
Egy tipp: a tűz gombot érdemes folyamatosan nyomva tartani!

Bár a játék nem túl változatos, a grafika egyszerű de ötletes, pár perc ökörködésre tökéletes!

Sérthetetlenség: POKE 25264,183
Nem fogy az üzemanyag: POKE 28326,0