1990 - Ocean

ügyességi

Spectrum (128k)

A Bubble Bobble sikerét a Taito nem hagyta kihasználatlanul, elkészítették a program második részét is, természetesen pénzbedobós automatára, majd az Ocean elkészíthette a Spectrum változatot is. Nos a Bubble Bobble második részében az az érdekes, hogy az ég világon semmi köze nincs az első részhez! Még a főhős sem azonos... A második részben egy gonosz varázsló uralma alá hajtotta a Szivárvány Szigetek üdülőparadicsomot. Mivel főhősünk még szeretne itt nyaralni, elhatározza, hogy megmenti a csodás szigetrendszert a gonosz varázslótól, és teremtményeitől. Hogy célunk sikerüljön, gyűjtenünk kell a gyémántokat. A szigetrendszer 7 szigetből all, minden szigeten négy nehézségi szint van (tehát összesen 28 pályát kell teljesítetnünk), aminek a végén meg kell küzdenünk egy nagy gonosz szörnnyel. A játék egyetlenegy negatívumának említsük meg, hogy ez a rész nagyon nehéz, főleg ha figyelembe vesszük, hogy a programot elsősorban a fiatalabb korosztálynak ajánlhatjuk.

 

A menüben az ENTER megnyomásával adhatunk magunknak "kreditet" (a pénzbedobós automata jelleg maradványa: ennyiszer tudjuk folytatni a játékot, ha elfogyott az összes életünk), majd a tűz megnyomásával indíthatjuk a játékot. A tűz gombot a Kempston, vagy Sinclair botkormányon nyomogassuk, esetleg a billentyűzet SPACE gombjával próbálkozhatunk (K - balra, L - jobbra, A - ugrás, SPACE - tűz), ha játszani is szeretnénk a programmal. Ekkor megtekinthetjük a szigetrendszer térképét, ami jelzi azt is, hogy hol fogjuk következő hőstetteinket végrehajtani, majd indulhat a játék!

Feladatunk, folyamatos felfelé haladással elérni a szint tetejét. Közben rengeteg ellenféllel találkozhatunk, akiket jó lenne valamivel ártalmatlanná tenni. Az első rész buborék eregetős főhőseiből mindenki sejtheti, hogy most sem páncélököllel és lángszóróval fogjuk irtani a gonoszt, hanem valami "fantáziadús" eszközzel. Sejtésünk beigazolódott, a tűz gomb megnyomására főhősünk elereszt egy SZIVÁRVÁNYT. (Ezt elsőre elég nehéz elképzelni, inkább próbáljuk ki!) A szivárvány többfunkciós eszköz, egyrészt ha rálőjük egy ellenfélre, elpusztul, másrész az ide-oda mozgó ellenfeleket, ha nem is találjuk el, megakadályozza a haladásban (nem tudnak átjutni rajta), harmadrészt közlekedhetünk rajta keresztül.
A szivárványon való közlekedést érdemes kicsit bővebben kifejteni. Ha kilövünk egy szivárványt, rá tudunk lépni, ekkor feljutunk a tetejére. Ilyenkor a másik oldalán lemászva hídként használtuk, vagy felfele ugorhatunk róla, esetleg újabb szivárványt kilőve, és arra ráállva folytathatjuk az utat felfelé. A szivárványokat ugrás közben, a levegőben is ki tudjuk lőni! (De ilyenkor, sajnos nem tudunk ráállni.) Vigyázat! A szivárvány elbírja a súlyunkat, sőt ugrani is tudunk róla, de összetörik alattunk, ha ráugrunk, vagy ráesünk. Azt se feledjük, hogy a szivárványok csak egy ideig maradnak meg, amikor kezd elszíneződni, számítsunk rá, hogy mindjárt eltűnik. A szivárványokon való közlekedést a nehezebb szinteken lesz módunk bőven begyakorolni... Itt érdemes megemlíteni, hogy ugrásunk nagyságát tudjuk szabályozni azzal, hogy meddig tartjuk lenyomva a felfele irányt.
Az ellenfelek az első pár szinten nem fognak sok gondot okozni, de később már lőnek is ránk. A pályán rengeteg tárgyat is felvehetünk, illetve az ellenfelek is lejtenek néha ilyeneket. A legtöbbjük, pl. a szaloncukor vagy a virág csak a pontszámunkat növelik, de lehetőségünk van a szivárvány lőtávolságunkat is növelni (kettő, vagy három szivárványt lövünk ki egymás mellé). A piros cipőtől felgyorsulunk a földön mozogva. A piros és sárga csillag repeszekre esik szét, és elpusztítja a közelünkben lévő ellenfeleket. A pálya jobb oldalán piros keretben számokat láthatunk. Ezek az emeletet jelölik, az utolsón nem szám van, hanem egy 'G' betű, ez jelöli a célt. Ha ellenféllel érintkezünk elvész egy életünk, és az utolsó emeletjelző táblától folytathatjuk ténykedésünket. Ha elértük a célt, nyakunkba esik egy csomó tárgy, majd folytathatjuk a következő szinttel. Minden sziget végén, vagyis minden negyedik nehézségi szint végén meg kell küzdenünk egy fő gonosszal, akit csak több (jó sok) találattal lehet megsemmisíteni. Ilyenkor a képernyő tetején megjelenik egy sáv, ami ellenfelünk energiáját mutatja. Sajnálatos módon mi az első érintkezésnél meghalunk, és ha van még életünk, próbálkozhatunk újra, de az ellenfelünk energiája az eredeti szinttől indul újra. Ezzel a résszel egy kicsit elrontották a programot, a három életünk pillanatok alatt elfogy. A képernyő bal alsó sarkában a szivárványok életeink számát jelképezik. Nincs sok időn egyhelyben topogni, ha nem sietünk egy "HURRY" felirat figyelmeztet, hogy hamarosan utolér minket az emelkedő víz, ami ha elér, egy életünkbe kerül.
A grafika önmagáért beszél, a hangok és a zene hozza az elvárható színvonalat, bár a zene néha egy kicsit idegesítő, de az 'S'" megnyomására kikapcsolhatjuk. A 'P' billentyűvel szüneteltethetjük a játékot.

Örökélet: POKE 65110,0