1990 - Ocean ügyességi |
Spectrum (128k) |
A Bubble Bobble sikerét a Taito nem hagyta kihasználatlanul, elkészítették a program második részét is, természetesen pénzbedobós automatára, majd az Ocean elkészíthette a Spectrum változatot is. Nos a Bubble Bobble második részében az az érdekes, hogy az ég világon semmi köze nincs az első részhez! Még a főhős sem azonos... A második részben egy gonosz varázsló uralma alá hajtotta a Szivárvány Szigetek üdülőparadicsomot. Mivel főhősünk még szeretne itt nyaralni, elhatározza, hogy megmenti a csodás szigetrendszert a gonosz varázslótól, és teremtményeitől. Hogy célunk sikerüljön, gyűjtenünk kell a gyémántokat. A szigetrendszer 7 szigetből all, minden szigeten négy nehézségi szint van (tehát összesen 28 pályát kell teljesítetnünk), aminek a végén meg kell küzdenünk egy nagy gonosz szörnnyel. A játék egyetlenegy negatívumának említsük meg, hogy ez a rész nagyon nehéz, főleg ha figyelembe vesszük, hogy a programot elsősorban a fiatalabb korosztálynak ajánlhatjuk.
|
A menüben az ENTER megnyomásával adhatunk magunknak "kreditet" (a pénzbedobós automata jelleg maradványa: ennyiszer tudjuk folytatni a játékot, ha elfogyott az összes életünk), majd a tűz megnyomásával indíthatjuk a játékot. A tűz gombot a Kempston, vagy Sinclair botkormányon nyomogassuk, esetleg a billentyűzet SPACE gombjával próbálkozhatunk (K - balra, L - jobbra, A - ugrás, SPACE - tűz), ha játszani is szeretnénk a programmal. Ekkor megtekinthetjük a szigetrendszer térképét, ami jelzi azt is, hogy hol fogjuk következő hőstetteinket végrehajtani, majd indulhat a játék! Feladatunk, folyamatos felfelé haladással elérni a szint tetejét. Közben rengeteg ellenféllel találkozhatunk, akiket jó lenne valamivel ártalmatlanná tenni. Az első rész buborék eregetős főhőseiből mindenki sejtheti, hogy most sem páncélököllel és lángszóróval fogjuk irtani a gonoszt, hanem valami "fantáziadús" eszközzel. Sejtésünk beigazolódott, a tűz gomb megnyomására főhősünk elereszt egy SZIVÁRVÁNYT. (Ezt elsőre elég nehéz elképzelni, inkább próbáljuk ki!) A szivárvány többfunkciós eszköz, egyrészt ha rálőjük egy ellenfélre, elpusztul, másrész az ide-oda mozgó ellenfeleket, ha nem is találjuk el, megakadályozza a haladásban (nem tudnak átjutni rajta), harmadrészt közlekedhetünk rajta keresztül. Örökélet: POKE 65110,0 |