Bruce Lee 1984 - Ocean akció, verekedős |
Forrás: Spectrum (48k) Enterprise |
Bruce Lee-t a legyőzhetetlent biztosan ismered a filmekből. Ebben a játékban Te személyesíted meg őt. Sok-sok akadályt kell legyőznöd és számos ellenséget kell megsemmisítened, hogy eljuthass a gonosz sárkány birodalmán keresztül a mesés kincseskamráig. A küzdelem során két ellenség nehezíti dolgodat. Egy mester és tanítványa. Kung-Fu Master és Karate Kid. Az első képernyő a játék készítőiről tájékoztat téged, s közben kellemes zene szól. Ha vége a dalnak, vagy megnyomsz egy billentyűt (bármelyiket), vált a képernyő és egy menü jelenik meg. Az A opcióval kiválaszthatod, hogy egy vagy két játékos játsszon-e. Két Játékos esetén felváltva lehet játszana ha az egyik meghal, a másik következik. A B-vel választhatod ki, hogy a mestert a gép (computer) irányítsa-e vagy egy másik játékos (opponent). Ez nem ugyanaz a szituáció, mint két játékos esetén, ugyanis akkor felváltva Bruce Lee-t lehet irányítani, itt pedig az ellenfél emberi irányítására van lehetőség. Ha opponent-et választasz, a menüben megjelenik egy D betű is. A C Illetve a D betűvel Bruce Lee illetve a mester mozgatását lehet beállítani. Ezek: keyboard (billentyűzet ), Kempston, Protek, Interface2. Nagyszerű dolog illetve a program íróinak találékonyságát dicséri, hogy egyike azon programoknak, melyet klasszikus értelemben véve már ketten is játszhatnak! Ha mindkét figura irányítására ugyanazt választod, akkor együtt mozgatod őket a játék során. Bruce Lee-t a következő képpen mozgathatod:
A mester irányítása ugyanez, azzal a különbséggel; hogy ő nem tud lehasalni. Találat esetén egy ütés 50, egy rúgás 75 pontot ér. A mester halálához négy rúgás vagy három ütés, esetleg ezek kombinációja szükséges. A mester halála egyébként 200 pontot ér. A tanítvány gyengébb, s nem is ér annyit. Két kemény ütéstől vagy három gyors rúgástól meghal és 100 pontot kapsz érte. Vigyázz, mert ellenfeleid végig támadnak és Te is meghalhatsz, ha nem vagy óvatos. A mester ugyanúgy képes ellened harcolni, mint Te ellene. Előnyöd csak annyi, hogy egy kicsit gyorsabb vagy nála. A tanítványnak ötször-hatszor kell eltalálnia téged ahhoz, hogy meghalj. Ha új pályára mész, a találatok számlálása is újra índul. Így azt ajánlom, ha túl sokszor megütöttek egy pályán akkor ha lehetőséged van rá menj át egy következő pályára. Most csak a különlegesebb eseteket említjük meg. Kezdjük a harmadik pályával. Innen vissza kell menned a másodikra és ha addig minden varázsgömböt összegyűjtöttél, akkor alul látsz egy lyukat. Erre kell továbbmenned, mégpedig úgy, hogy be kell ugranod a lyukba. A következő pályára alul, balra tudsz kimenni. Itt ne lepődj meg! Le fogsz esni, majd középen fel kell másznod a mozgó szőnyegen. Arra vigyázz, hogy a késeknek neki ne menj, mert az azonnali halált jelent a számodra. Mikor feljutottál, menj jobbra vagy balra egy kicsit, majd nagyot ugorva kapd el az egyik varázsgömböt. Ekkor alul megnyílik a fal, s Te kiesel. Megsúgjuk, hogy itt a jobboldali gömböt nem kell feltétlenül összeszedned, anélkül is végig játszható a játék. A hatodik pályára érkezve úgy tűnhet, nincs itt semmi különös. Azonban, ha jól szemügyre veszed a pálya talaját, láthatsz egy-egy kiis pontocskát rajta. Ha véletlenül ezekre bárki rálép, kinő belőlük egy mérges bokor, mely halált oszt Neked és ellenségednek egyaránt. A programot a Datasoft fejlesztette és ő is adta ki. A kaliforniai céget 1980-ban alapította egy fiatal üzletember, és a játékfejlesztés volt a fő profilja. A Datasoft rögtön profi fejlesztőstúdiónak indult, már induláskor 15 programozót foglalkoztatott. A cég felvásárolt mindenféle tévés és filmes licenceket, így a Datasoft-játékok részben ilyen licencekhez kapcsolódtak. Készítettek például Zorro-játékot, és az éppen dúló VHS-korszak egyik legnagyobb hőse, Bruce Lee sem kerülhette el a "megszámítógépesítést". A játékot először Atarira (400, 800, XL) fejlesztették 1984-ben megjelent játékot, amit aztán rögtön portoltak is C64-re, majd később PC-re, Spectrumra, Apple II-re, CPC-re és Enterprise-ra is. Örökélet: POKE 51792,195; POKE 51793,96; POKE 56008,201 A programból Pgyuri készített Plusz verziót. Ebben nem egy, hanem két tanítvány kerget minket a mestere társaságában. A játék szinte a teljes memóriát elfoglalja, így sok bővítésre nem adott lehetőséget. Szerencsére a sprite kezelés megoldását a programozók szépen oldották meg, így a plusz szereplő megjelenéséhez nem kellett jelentősen átírni a programot, mindössze 229 byte programkód segítségével sikerült életre kelteni. Emellett sebesség lassulásra lehetett számítani, ami be is következett, de volt még ebben is tartalék a játékban, így beépítésre került egy automata sebesség állító is, amelynek köszönhetően alig észrevehető a változás. Az Enterprise verzióban a hangok ki lettek cserélve, az átiratot egyébként a Datasoft készítette. |
|