Braxx Bluff

1984 - Micromega

ügyességi

Spectrum (48k)

A történet a messzi jövőben játszódik, amikor a naprendszeren kívüli bolygók kolonizálása már megkezdődött, és számtalan űrhajó szeli át nap, mint nap a galaxist. Mi egy mentőalakulat tagjaként szolgálunk, a távoli, Prolon bolygón bajbajutott Vega űrhajó személyzetét kell megmentenünk. Sajnos a bolygón néhány veszélyes életforma is nehezíti a mentést. Feladatunk négy részből áll.

Leszállás: első feladatunk a bolygó körüli pályára állt űrhajónkról leszállni a bolygó felszínére. A leszálló egység repülőgép módjára landol siklórepülésben, így a baleset közelében elhelyezkedő leszállópályán kell biztonságosan földet érnünk. A leszállást tetszőleges billentyű megnyomásával kezdhetjük meg, majd a légkör határát elérve a gép orrát ledöntve kezdhetjük meg a leszállópálya megközelítését. Ebben a két oldalon látható műszeres leszállító rendszer ("magyarul" ILS...) van a segítségünkre. Nincs más dolgunk, mint az irány folyamatos korrigálásával a pontot az ILS közepén tartanunk, ilyenkor növekszik a pontszámunk. Amikor már elég alacsonyra ereszkedtünk, a jobb oldalon megjelenik a magasságunk (HEIGHT). A leszállópálya elérése akkor sikeres, ha a felszínt elérve legalább 8 pontunk van (ellenkező estben túlfutunk a pályán és a leszállás sikertelen). Földetérés után a tűz gomb folyamatos nyomva tartásával kell fékezni.

Második feladatunk, hogy gyalogszerrel elérjük a leszállópálya közelében parkoló kétéltű járművet. Dolgunkat itt már veszélyes repülő élőlények nehezítik, akik rövid repkedés után lecsapnak ránk, támadásuk mindig végzetes... Egy jól irányzott lövéssel azonban elpusztíthatunk a madarakat. Végeláthatatlanul támadnak ugyan ránk, de lőszerünk is végtelen. Eközben a sziklák között haladva kell a helyes irányba haladnunk. A sziklákon nem tudunk átgázolni, ki kell őket kerülni. A jármű irányát nem jelzi semmi, onnan tudjuk, hogy jó irányba haladunk, hogy a pontszámunk növekszik. Ha rossz irányt vettünk, pontszámunk csökken. Akkor érjük el a járművet, ha a pontszámunk eléri a 20-at.
Mozogni a megfelelő iránybillentyűvel tudunk. Lőni úgy tudunk, ha a tűz gombot nyomva tartjuk és így mozgathatunk egy célkeresztet, melyet elég a támadó vadállatra mozgatni.

A harmadik részben a jármű szárazföldi képességeit tehetjük próbára. Vékony ösvényen kell haladnunk, miközben újabb barátságtalan élőlények támadnak ránk. Járművünk sebessége hat fokozatban állítható, akár meg is állhatunk. Ha túl sokszor sodródunk le az ösvényről (erre hangjelzés is figyelmeztet), járművünk tönkremegy, de a támadókat is le kell lőni, mielőtt elérik a képernyő tetejét (ellenkező esetben energiánk (POWER) csökken). Küldetésünk sikertelen, ha túl sokszor sodródunk le az ösvényről, vagy energiánk a támadások következében elfogy. Nagyon kényelmes tempót azonban nem diktálhatunk magunknak, mert a legénység három tagjának élete az időn múlik: mikorra ér a helyszínre a segítség (a jobb oldalon láthatóak az életjeleik).
Ez a rész három nehézségi szintből áll: először egyesével, majd egyszerre kettő, három vadállat támad ránk. Az egyes nehézségi szintek 30, 40, 50 pont eléréséig tartanak. Az irányítás azonos az előbb megismerttel, a célkeresztet a tűz gomb nyomva tartása közben tudjuk mozgatni. A nyilvánvaló nehézség, hogy vagy a járművet irányítjuk, vagy védekezünk.

A negyedik részben vízen folytatjuk az utunkat. Meglepő módon vízben még gyorsabban is tudunk haladni, és lassítani nem is tudunk. Vadállatoktól most már nem kell tartani, de elég, ha egyetlen sziklával ütközünk, és járművünk elsüllyed! Pontszámunk most is csak akkor emelkedik, ha a helyes irányba haladunk. 70 pont elérésekor érkezünk meg a bajba jutott űrhajóhoz. Ilyenkor fogadhatjuk a program gratulációját és jutalompontot kapunk a legénység életben maradt tagjaiért.

Érdekes egyedi kivitelezés jellemzi a Micromega játékát, amely maradéktalanul teljesítette a '84-es elvárásokat. A későbbi játékokhoz viszonyítva azonban már kicsit kevésnek tűnik...

Irányítás:
A menüben billentyűzetet, vagy KEMPSTON, SINCLAIR illesztőket választhatunk. A billentyűzet szabadon definiálható.
A játékot a tűzgomb megnyomásával indíthatjuk, a SPACE megnyomásával megszakíthatjuk a játékot és visszaléphetünk a menübe.