Brain Damage

1983 - Silversoft

Ügyességi

Spectrum (16k)

Enterprise

Egy harckocsit irányítunk. Feladatiunk: egy labirintusban az ellenfelek megsemmisítése. A játék indítása előtt sorban kiválaszthatjuk a nehézségi szintet, a játékosok számát, és a kívánt irányítási módot. A nehézségi szint meghatározza, mennyire erősek ellenfeleink. (Nehezebb szinten több találat szükséges.) Amennyiben a ketten kívánunk játszani, a játékosok felváltva játszhatnak. Az irányítás nem a szokott módon történik, mivel külön irányítjuk a harckocsit, és külön forgatjuk az ágyútornyot. Így, bármerre is kanyarodunk, mindig az adott irányba néz az ágyúcső, amíg el nem forgatjuk a tornyot.
A javasolt a játékot Kempston botkormánnyal irányítani, ilyenkor a tornyot a 'W', 'E' billentyűvel forgathatjuk, lőni a botkormány tűz gombjával, vagy a 'billentyűzet alsó sorában lévő billentyűkkel (Z-M) tudunk lőni. A játékot irányíthatjuk billentyűzetről is, de ilyenkor célszerű csápokat növeszteni...
A pályán - a megsemmisítendő ellenfelek mellett - teleport kapukat is láthatunk, amelyen áthaladva a pálya egy másik pontjára kerülünk (Ez igaz az ellenséges harckocsikra is!). Az első szinteken csak egy ellenfelet kell legyőznünk, de a nehezebbeken ketten támadnak ránk. Ellenfeleink természetesen nem restek visszalőni, ráadásul egyre agresszívebbek... Amennyiben sokáig "piszmogunk" egy szinten, egy idő után egy újabb (piros színű) ellenfél jelenik meg, amit viszont nem tudunk megsemmisíteni, tehát menekülnünk kell előle. Ha rendes a gép, kirak valahova a pályára egy felvehető tárgyat, amelyet megszerezve pontszámunkat gyarapíthatjuk.
A játék érdekessége, hogy amennyiben a lövedék a falat találja el, visszapattan róla. Figyelembe véve, hogy az ágyútornyot átlós szögbe is beállíthatjuk, remek taktika, hogy "mandinerből" belövünk egy fordulóba. Az ellenség ezt a taktikát nem alkalmazza.

Örökélet: POKE 25381,182