Bounty Bob Strikes Back!

1984 - US Gold

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

Kissé pocakos, szakálas Bob barátunknak érdekes feladat jutott. Egy bánya termeit kell végigjárnia, amiben "érdekes" formájú (mutáns) ellenfelei próbálják megakadályozni. Emellett a szobában található számos fejtörő is komoly kihívást jelent. A korai Spectrum játékok egyik jeles képviselőjével van dolgunk, érdekes grafikával, és még érdekesebb menüvel.
Betöltés után madarak lassan betűnként kirakják a program címét, eközben mi már választhatunk a következő lehetőségek közül:

  • 2 - Paraméterek beállítása:
    • PAUSE (DISABLE / ENABLE) - ha bekapcsoljuk, a játék közben az '1' megnyomásával szüneteltethetjük a játékot.
    • MUSIC (ON / OFF) - zene ki-bekapcsolása (azt a keveset ami van, minek kikapcsolni?)
    • LIVES (1, 2, 3, 4) - életeink száma (3 az alapértelmezés)
    • DIFFICULTY - nehézségi szint kiválasztása.
    • SPECIAL CODE - három karakterből álló kód beállításával kiválaszthatjuk az induló szobát. A kódokat a leírás végén olvashatjuk.
  • 3 - Pontszám tábla megtekintése
  • 4 - visszatérés a bejelentkező képernyőhöz (az előző két pontból)
  • 5 - bemutató játék megtekintése (az első képernyőn)
  • ENTER - játék indítása

A játék irányítása Spectrum-on a Q, A, O, P, M billentyűkkel történik, Enterprise-on a beépített botkormány használható. Ez az irányítás a menüre is érvényes, az opciók között az iránybillentyűkkel tudunk mozogni, a tűz gombbal tudjuk a paramétereket állítani!
Maga a játék némi hasonlóságot mutat a területfoglalós játékokkal: amerre elhaladunk a padló más színűre változik. Ha az egész termet bejártuk, a következő szobával folytathatjuk a sétát. Összesen 25 bejárandó terem van. A sárga manókat át tudjuk ugrani, de be kell látnunk, hogy ezzel a módszerrel nem tudjuk bejárni az egész szobát. Szerencsére a manóktól megszabadulhatunk: ha felveszünk egyet a képernyőn található tárgyak közül, egy ideig a manók zöld színűre változnak, és ha ez idő alatt hozzájuk érünk, elkergethetjük őket. Sajnos Bob barátunk meglehetősen rossz kondiban van, ezért nem eshetünk le magasból, mert kitörjük a lábunkat! (Elveszítjük egy életünket.) Ha elveszítjük egy életünket, a kiinduló helyünkről indulunk újra, de az elkergetett manók nem jelennek meg újra, a felvehető tárgyak viszont igen! (Ez az alapértelmezés szerinti könnyű nehézségi szintre igaz. Nehezebb szinten a manók visszakerülnek a helyükre és a szörnyek is gyorsabbak.)
A szobában a közlekedésünket különböző berendezési tárgyak segítik, nehezítik. Rögtön az első pályán egy teleport előtt állunk, amelybe belépve a le irány megnyomásával tudunk a szobában látható másik teleport-fülkébe eljutni. A létra használata teljesen egyértelmű, a csúszdákon csak lefele tudunk haladni. A legtöbb dolgunk a vízszintesen - függőlegesen mozgó liftekkel lesz. Ha olyan "liftet" találunk, ami súlyunk alatt csak lefelé tud mozogni, folyamatos felfelé ugrálással tudunk felfelé is haladni! Egyes pályákon találunk egy különleges közlekedési eszközt is, a csőpostát: a kék csövekbe beleugorva, annak ellenkező végén jelenünk meg. Minden ilyen csöven látható egy szám, és egy jel. A jel mutatja, milyen irányba tudunk a csővel utazni. Ezt meg tudjuk változtatni, a csőhöz tartozó számozott kapcsolóval átállítjuk a működés irányát.
Ha egy zöld ágyút látunk a képernyőn, további érdekes lehetőségünk van a felfelé közlekedésre. Robbanószer nélkül persze nem működik az ágyú, ezért használat előtt a pályán elhelyezett robbanószerből kell felvennünk egy adagot. Ezután elfoglalva méltó helyünket az ágyúcsőben kilőhetjük magunkat. Kilövés előtt még célozhatunk is! Az ágyúcsőbe csőpostával juthatunk be. Vigyázzunk, ha túl sok robbanószert veszünk fel, a kilövés olyan jól sikerül, hogy meg sem állunk a Holdig. Mivel a játék címe nem "Utazás a Holdba", ebbéli próbálkozásainkat a program egy élet elvesztésével díjazza. A robbanószerek felett látható felirat jelzi, mennyire töltöttük meg az ágyút, 30 egységnél többet ne töltsünk be!
Talán már többen észrevették, hogy a felső sorban bal oldalon látható szám a pontszámunkat, ettől jobbra a pontok életeink számát jelzi, a középen folyamatosan csökkenő szám - ahogy azt várjuk - a képernyő teljesítésére rendelkezésre álló időnket mutatja. A képernyő teljesítése után, megmaradt időnk után jutalom pontot kapunk.
A Bounty Bob egy igen szórakoztató játék, érdemes kipróbálni. Külön említést érdemel, hogy a játék végeztével nevünk beírása teljesen egyedi módon történik! Természetesen itt is az iránybillentyűk segítségével rakhatjuk ki nevünket.

A pálya kiválasztásánál használható kódok:

ABC
LTO
MLB
OAQ
XNR
IHB
JDP
DVJ
PHH

Örökélet: POKE 43852,0