Bounder

1986 - Gremlin Graphics Software Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

Labdapattogtatós őrület, melynek főszereplője egy teniszlabda. Feladatunk roppant egyszerűnek tűnik: a lefelé scrollozó képernyőn elérni a célig. Felülnézetben láthatjuk az eseményeket, a labda folyamatosan pattog, de csak olyan mezőre pattanhatunk, mely hatszög mintázatú, vagy az alábbi mezők valamelyikére:

  • A nyílra érkezve nagyobbat tudunk pattanni.
  • A kérdőjel alakú mező valamilyen "jutalmat" rejt, mely lehet jutalom labda (élet), jutalom ugrás (lásd később), pontszám, vagy balszerencsés esetben ugrást veszíthetünk. (A program rövid időre kiírja, mit kaptunk.)
  • Villogó céltáblára emlékeztető teleport-mező, melyre pattanva a teleport másig végére érkezünk.
  • A vízszintesen mozgó platókra (melyeken két ellenkező irányba mutató nyíl van) ráugorhatunk, de egyéb hatása ennek nincs, ez is csak egy nehezítés.

A pályán nem csak mi közlekedünk: nyílveszőkkel, madarakkal, pörgő érmékkel, rakétákkal, harapós capdákkal találkozhatunk, melyekkel kerülni kell az összeütközést. Arra is figyelnünk kell, hogy a kőfalak és a háztetők fölött nem tudunk átugrani (még nyílról pattanva sem, dupla hosszú ugrással!), ezeket ki kell kerülnünk. A ventillátorok vonalában elhaladva számítsunk arra, hogy eltérítik a labdánkat.

A célba érve jutalompálya következik, itt használhatjuk fel az összegyűjtött ugrásainkat (JUMPS), melyből a játék elején 40 darabbal rendelkezünk. A jutalompályákon a kérdőjelek alatt található jutalompontokat kell összegyűjtenünk. Mminden egyes pattanással csökken a felhasználható ugrások száma. A pontgyűjtés addig tart, amíg elfogynak a kérdőjeles mezők, vagy az ugrásaink. Ha nincs egy ugrásunk sem (felhasználtuk korábban és nem gyűjtöttünk újabbakat), nem is kapunk jutalompályát.

Összesen tíz nehézségi szint van, de nem valószínű, hogy földi halandó eljut odáig, hogy lássa a finálét. A játék elképesztően nehéz, ne csodálkozzunk, ha az első 50-60 játékban semmit nem tudunk elérni! A játék nagyon sok gyakorlást igényel(ne), valamint a pályák aprólékos betanulását, hisz valamikor már a képernyő tetején járunk, és így kellene elugrania következő plató felé. Inkább csak az erős idegzetűek próbálkozzanak a játékkal...

Irányítás:
A labdát billentyűzettel, INERFACE II, vagy KEMPSTON illesztővel irányíthatjuk.
   Q - balra, W - jobbra, L - fel, P - le,
   M - játék szüneteltetése / folytatása
   CAPS SHIFT+SPACE - játék megszakítása.

Az ENTERPRISE verzióban tetszőleges botkormányt használhatunk, a billentyűzet kiosztása viszont más: (O - balra, P - jobbra, Q - fel, A - le) A játék szüneteltetése is a HOLD (PAUSE) billentyűre "költözött".

Örökélet: POKE 36610,0
Végtelen ugrás: POKE 35937,0

Térkép