Bounces

1985 - Beyond Software

Ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

Meglehetősen egyedi, futurisztikus játék. Némileg hasonlít a HOT SHOT-hoz (bár nem éri el annak színvonalát). A játékot két - leginkább gladiátor fazonú - játékos (Ashley és Eric) játsza egymás ellen. Mindkét játékos kezében egy különleges cső van, amivel el tudja kapni a pályán pattogó labdát, és ki tudja lőni azt a kívánt irányba. Feladatunk, hogy a golyót az ellenfélhez vágjuk, vagy a mennyezet megfelelő nyílásába juttatva extra pontot kapunk. Bonyolítja a dolgot, hogy mindkét figura a falhoz van kötve egy gumikötéllel, ami a fal felé húzza a játékost. A kötél húzóerejét a játék közben folyamatosan le kell küzdeni, ellenkező esetben a falhoz ránt a kötél. Ilyenkor ugyanúgy a földre huppanunk, mintha az ellenfél eltalált volna a labdával és természetesen az ellenfél ilyenkor is pontot kap. A játékképernyő alatti két, kék sáv a játékosok energiáját jelzi. Ez akkor fogy, ha földre huppanunk, vagy a kötél ellenében előrehaladunk. Ha egy kicsit egyhelyben állva, vagy gugolva "pihenünk", az energiánk növekszik. Harciasabbak a kezükben lévő csővel is apríthatják az ellenfelet, ha elég közel megyünk hozzá! (Ezért is jár pont, csak figyeljünk, nehogy elfogyjon az energiánk.) A játék 2 x 90 másodpercig (félidőben térfélcsere!) tart, vagy ameddig az egyik játékosnak el nem fogy az energiája. Természetesen az a játékos veszít, akinek elfogyott az energiája, vagy az idő lejártakor kevesebb pontja volt.
A menüben a 'C' (CHANGE GAME TYPE) megnyomása után tudjuk beállítani

  • a játéknehézségi szintjét (BEGINNER, EXPERT),
  • egy játékos játszik a gép ellen, vagy ketten játszunk egymás ellen (SINGLE PLAYER, TWO LAYERS),
  • az irányítás módját (billentyűzet, KEMPSTON, AGF PROTEK, FULLER, INTERFACE).

A nehézségi szint az határozza meg, hogy a kötél milyen erős. Ha nem Sinclair Interface-t használunk, a második játékos billentyűzettel játszhat. Sajnos azonban a billentyűzetet nem tudjuk definiálni, és a kiosztás nagyon rossz: az irányítás a számbillentyűkkel történik!
A jobbra / balra iránnyal a kötél ellenében tudunk előre haladni, a tűz+iránybillentyű nyomva tartásával tudjuk csövet kinyújtani a kívánt irányba, így elkaphatjuk a labdát (a tűz gombot nyomva kell tartani!). Amikor a csövet a kívánt irányba mozgatjuk, a tűz gombot elengedve tudjuk a labdát kilőni. A fel billentyűvel ugorhatunk, bár ennek sok értelme nincs, a le iránnyal legugolhatunk. A leugolás viszont praktikus, mert így "ellen tartunk" a kötélnek, és pihenéshez is megfelelő pozíció.
H - játék szüneteltetése,
CAPS SHIFT + SPACE (BREAK) - játék megszakítása (pontosabban az adott félidőt szakítja meg!)

A játék a gép ellen játszva egy kicsit unalmas (folyton megver minket a számítógép), ketten játszva viszont szórakoztató is lehet. (Leginkább a kölcsönös szerencsétlenkedés miatt...)