Bosconian '87

1987 - Mastertronic

Űrhajós, lövöldözős

Spectrum (128k)

Enterprise

A Bosconian '87 egy érdekes ötlet jó színvonalú megvalósítása. A szokásos űrhajós lövöldözős játékokkal ellentétben itt nem csak a tűz gomb sűrű nyomogatására van szükség a feladat teljesítéséhez. Célunk a - a felső képen látható- ellenséges űrállomások megkeresése és megsemmisítése. A játék 2 dimenzióban zajlik, űrhajónkkal tetszőleges irányban mozoghatunk (akár átlósan is).
A navigálást a játékképernyőtől balra látható radar-képernyő segíti, amelyen a mi űrhajónkon kívül a célpontok, és a ránk támadó vadászgépek is láthatóak. Az űr nem éppen üres errefelé, számtalan meteor, és az ellenség által telepített akna gátolja zavartalan repkedésünket. Ezen objektumokkal nem szabad ütköznünk, viszont meg is semmisíthetjük őket. A támadás előtt flottánk számos-utánpótlás csomagot is telepített a térségben, amelyeket felvéve (fehér színű tárgyak) különböző segítséget is kaphatunk:

  • Űrhajónk folyamatosan égeti az üzemanyagot, amelyet a FUEL feliratú kannák felvételével pótolhatunk. Űrhajónk üzemanyag híján megsemmisül!
  • A felvett bombákat az ellenséges vadászgépek ellen vethetjük be. Mivel ezen vadászgépek sokkal gyorsabbak mint mi, nagy veszélyt jelentenek ránk. Lézerfegyverünkkel igen nehéz kilőni őket, sokkal egyszerűbb a megszerzett bombát az ENTER megnyomásával aktiválni, ami az összes közelünkbe kerülő ellenséges vadászgépet megsemmisíti.
  • A szárny alakú tárgy az egyik leghasznosabb: kapunk egy űrhajót (plusz egy élet).
  • Egy lézerfegyver felvétele után már hátrafelé is tudunk tüzelni.

A közelben tartózkodik a mi flottánk is. Bármikor dokkolhatunk egyik űrhajónkhoz, így biztos védelmet élvezhetünk. Ha az anya-űrhajó "aktív", dokkolás után a tűz gombot megnyomva teleportálhatunk az űr egy véletlenszerűen kiválasztott pontjára. A "kikapcsolt" űrhajókat egy űrhajót formáló tárgy felvételével "kapcsolhatunk be". (Az anya-űrhajónk kikapcsolt állapotára egy villogó fény figyelmeztet.) Vigyázzunk a dokkolással, könnyen felkenődhetünk az anya-űrhajónk falára! (A dokkolást a középső tanulmányozhatjuk.)
Egy ellenséges űrbázist kétféleképpen lehet megsemmisíteni:

  • A körben elhelyezkedő 6 blokkját külön-külön eltalálva megsemmisíthetjük. A módszer némileg hosszadalmas...
  • Lényegesen gyorsabb megoldás, ha egyetlen lövéssel az űrbázis középpontját találjuk el. Ez csak két ellentétes oldalról lehetséges, azon a részen ahol rakétákat lövöldöznek felénk. (Szerencsére ezek a rakéták ugyanolyan gyorsak mint mi, ezért könnyen elkerülhetjük őket, vagy akár szét is lőhetjük.)

Az összes űrbázis megsemmisítése után nehezebb zónában kell tevékenykednünk, ahol több űrbázis várja áldásos ténykedésünket.
A képernyőtől balra oldalán felül a pontszámunkat láthatjuk (SCORE), alatta a már említett radarképernyőt, és az üzemanyag-szintjelzőt (FUEL). Legalul az anya-űrhajónk állapotáról (ON / OFF) szerezhetünk információt. A játékképernyő alatt a felvett bombáink, életeink számát láthatjuk, valamint, hogy rendelkezünk-e második (hátrafelé tüzelő) lézerfegyverrel.
A játékot tetszőlegesen beállítható billentyűzet kiosztással, vagy Kempston, Sinclair botkormánnyal irányíthatjuk. A játékot az ENTER megnyomásával indíthatjuk.

Örökélet: POKE 33356,60