Bomber Man

1983 - Hudson Soft

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

A Bomber Man egy ötletes ügyességi játék, mely igazi klasszikussá vált, számtalan feldolgozást megért.. Feladatunk, hogy egy labirintusban ártalmatlanná tegyük a gonosz szörnyeket, amik leginkább egy lufihoz hasonlítanak (rendkívül rémisztő látvány...). Jólöltözött főhősünk (még kalapot is vett) bombákkal van felszerelve, amit ha lerakunk, időzítéssel, egy pár másodperc múlva felrobban. A robbanás hatáskörében nem javasolt a tartózkodásunk, de a szörnyek tartózkodása annál inkább. A helyzetet bonyolítja, hogy a labirintusban kétféle fal van. A nagyobb téglából álló falat nem tudjuk felrobbantani, de a kisebb téglás fal a robbanás hatására eltűnik. Az első szinten csak egy szörny van, de ahogy haladunk előre a játékban, úgy lesznek egyre többen. Megfigyelhetjük, hogy a szörnyek váltogatják a színüket. Ha egy szörny lila, véletlenszerűen össze-vissza mozog, ha piros követ minket, igyekszik a legközelebb kerülni hozzánk.
A pályán időnként megjelenik egy kincses doboz, amit felvéve jelentősen gyarapíthatjuk pontszámunkat, míg ha ajtót látunk (EXIT felirattal), azonnal a következő szintre juthatunk. Ha a képernyő alatt villogva a "BOMB AUTO SETTING STAGE" felirat látható, akkor a szintet úgy kell teljesíteni, hogy a bombákat automatikusan rakjuk le, egymás után ötöt. (Ez valószínűleg mindenkinek a "kedvence"...) A program véletlenszerűen generálja a pályákat, tehát kétszer ugyanolyan pályát garantáltan nem fogunk látni.

Az irányítás billentyűzetről történik, a 'W', 'X', 'A', 'D', vagy a 'I'. 'M', 'J', 'L' billentyűkkel, a 'SPACE' megnyomásával rakhatjuk le a bombát, illetve a 'SPACE' gombbal indíthatjuk a játékot.
A játékot a Sinclair Research is kiadta Eric and the Floaters címmel, az a változat botkormánnyal is irányítható.
Meglepő, hogy a program 8000H-ra töltődik, és itt is indul. Ez egy kicsit érthetetlen, hiszen így nem fut 16K-s Spectrumon, pedig egy 8K-s programtól elvárná az ember, pláne 1983-ban...

Az "eredeti" ENTERPRISE változat sajnos nem színhelyes, és csak a beépített botkormányt figyeli a program. Ezen tarthatatlan helyzeten segít Zozosoft átirata, melyben az attributum-konvertáláson kívül más "extrákat" is élvezhetünk:

  • EXOS kompatibilis betöltő, természetesen EP64-en is fut
  • bármelyik joystick-kal lehet játszani
  • betöltés után kiválasztható örökélet mód
  • És ugye mindenki bosszankodott már azon, hogy hiába ért el egy szép pontszámot a játékban, az kilépéskor elveszik... Tehát az új extra funkció a pontszám kimentése kilépéskor (azaz a reset megnyomása után), amit legközelebb induláskor betölt. Csalókat nem támogatjuk, örökéletes módban nincs pontszám mentés...

Örökélet: POKE 33248,0