1992 - Hell-Enic Software

logikai

Spectrum (48k)

Nehéz eldönteni, hogy a Bombed tulajdonképpen demo, vagy játékprogram? A program egy digitalizált kép betöltésével, és egy digi zenerészlet lejátszásával indul. Egész jó, főleg, hogyha figyelembe vesszük a memória szűkös keresztmetszetét. A Space megnyomásával megnézhetjük, mit sikerült a készítőknek az előbbi demon kívül a memóriába zsúfolniuk (A változatosság kedvéért visszafelé haladunk a "menüben"):

3 - PERSONAL MESSAGES - itt üzeneteket olvashatunk, pontosabban csak egyet, ami mindenkinek szól. Eközben újabb zene hallatszik a gépből, de ez már a hanggenerátort használja. A másik két üzenet elolvasásához kód kellene, inkább a 0 megnyomásával lépjünk vissza a menübe.

2 - BRIEFING - rövid leírást kapunk a játékról (angolul).

1 - GO OFF - a játék indítása
Nos a játék egy egyszerű, de annál ötletesebb logikai játék. Némileg hasonlít a Windows Aknakereső játékára. Szegény Ed barátunk egy nap eltévedt az erdőben. Még az este beállta előtt, haza kéne találnia, de balszerencsénkre az erdő el lett aknásítva… Szerencse a szerencsétlenségben, hogy merő véletlenségből épp magunkkal vittük az erdei sétára a személyi aknakeresőnket. (Teljesen életszagú történet...) Szerencsétlenség a szerencse szerencsétlenségében (ezt a szóösszetételt 12 perc 28 másodperc alatt sikerült kifejleszteni, de túl banális lett volna a "sajnos" szó használata), hogy az aknakeresőnk egy régebbi típus, így az akna helyét pontosan nem tudja megállapítani, csak azt, hogy a közelünkben akna van.
Miután Ed barátunk ugrálva megjelenik a jobb alsó sarokban, a házunk pedig a bal felső sarokban. Nincs más hátra, mint előre, vagyis induljunk el valamerre. Ehhez a billentyűzet nevű input-perifériát fogjuk használni, kicsit konkrétabban a Q (fel), A (le), O (balra), P (jobbra) billentyűket. A programban sajnos verekedni, lőni, robbantani nem lehet (pontosabban robbantani nem lehet, de felrobbanni igen). A játéktéren látható fák, bokrok és a folyó nem számít terepakadálynak, tehát bármelyiken át tudunk menni!
Amerre elhaladunk, a terep a nyomunkban más színűre változik, így nyomon követhetjük, merre jártunk eddig. Az alsó információs sorban bal oldalon egy bomba és egy szám látható, ez jelzi, hogy hány akna van mellettünk. Ideje kicsit konkretizálni, hogy a "mellettünk" kifejezés alatt mit is értünk: A tőlünk jobbra, balra, alattunk, és felettünk lévő mezőt (tehát pl. a tőlünk balra-fent lévő aknát még nem írja ki a program!). Az információs sorban középen a gép figyelmeztet minket, ha akna közelében vagyunk, hogy legyünk óvatosak (BETTER BE CAREFUL!), vagy ha nincs a közelünkben akna, akkor a ALL CLEAR, GO ON (minden rendben gyerünk) üzenettel buzdít minket. A jobb alsó sarokban egy óra méri a rendelkezésre álló időnket.
Ha sikeresen aknára léptünk, vagy bejutottunk a házunkba vége a játéknak. A gép megkérdezi, meg akarjuk-e nézni a visszajátszást: itt megnézhetjük merre kóvályogtunk, de látszanak az aknák is. Majd megtudjuk, hogy a megmaradt időnk alapján hány pontot érdemeltünk ki a programtól.