| Blip! 1989 - Silverbird Software ügyességi | Spectrum (48k) Enterprise |
Unjuk az Arkanoid-féle faltenisz 756. változatát is? Esetleg már mindegyiket végigjátszottuk? Vagy csak egy jót szeretnénk játszani barátunk ellen? Akkor itt az ideje, hogy kipróbáljuk ezt az egyszerű, de annál ötletesebb golyó-ütögető játékot. Ezúttal nem tégladarabokra kell a labdát ütögetnünk, hanem ellenfelünkre, pontosabban annak háta mögé... A játék tulajdonképpen nem is egy játék, hanem hat különféle "sportágban" mérhetjük össze erőnket a gép, vagy barátunk ellen.
A menüből az 1-6 billentyűkkel tudjuk kiválasztani a kívánt "sportágat":
-
TENNIS - a két szembenálló ütő adogatja egymásnak a labdát, oldalt fal van, akinek a háta mögött kirepül a labda, elveszti a labdát. Nemcsak az alapvonalon tudunk mozogni, bemehetünk a félpályáig "röptézni".
-
FOOTBALL - a két "csapat" két ütőből áll. Az egyik a játékos, a másik a kapus. A pályát fal veszi körül, csak a kapukon tud kimenni a játéktérről a labda. A le-fel iránnyal mindkét ütőnket mozgatjuk, a jobbra-balra iránnyal csak a "csatárt" (Tehát a kapusunk mindig az alapvonalon mozog).
-
SQUASH - a két ütő egy oldalon van, a szemben lévő falra ütik a labdát Felváltva kell a labdához érni (csak az tud hozzáérni, aki soron következik, a másik ütőn átrepül a labda). Itt is bemehetünk a falhoz "röptézni".
-
SOLO QUASH - Ugyanaz mint az előző, de itt csak egyedül játszunk. (Hogy ennek mi értelme, jelenleg még kutatjuk. Esetleg a későbbiekben a kutatás eredményeiről egy külön honlapon beszámolunk...)
-
Na ez az ötlet még garantáltan nem jutott senkinek eszébe! Négy ütő van a táblán, csapatonként kettő: egy függőlegesen, egy vízszintesen. Fal sehol nincs a pályán, tehát bárhol kimehet a labda a játéktérről. A két csapatnak van egy vízszintes, és egy függőleges oldala. A jobbra-balra irányokkal a vízszintes ütőnket mozgatjuk, a le-fel irányokkal a függőleges ütőt. A labda sehol nem mehet ki a pályáról!
-
Asterbliperoids - A TENNIS-hez hasonlít, de itt a pályán függőlegesen aszterod-darabok repkedek, amiken megpattan a labda.
Ha választottunk sportágat, a '7' billentyűvel állíthatjuk be, hogy egy-vagy két játékos játszik, a '8' billentyűvel pedig az aktuális játékos irányítását állíthatjuk be:
- Spectrum: Sinclair, Kempston, billentyűzet (Q, A, O, P, M)
- Enterprise: Beépített botkormány (Az ALT a tűzgomb!), EXTERNAL II, billentyűzet (Q, A, O, P, M)
Mindezek után a '0' megnyomásával kezdetét veszi a mérkőzés. Játék közben az ENTER szünetelteti a játékot, a SPACE megnyomásával kiléphetünk a játékból. A labdát a tűz megnyomásával indíthatjuk, akkor is, ha az ellenfél indítja a labdát! (Ezt érdemes megjegyezni, mielőtt túl sokat várnánk a gépre.) Sajnos a háttér elég szemfárasztó (ráadásul még mozog is...).
Felül két oldalon a játékosok pontszáma látható, középen a mérkőzésből hátralévő idő. Időhúzás kizárva, a gép csak a tiszta játékidőt méri. Igazság szerint a gép ellen játszva kimondottan unalmas a játék, igazán csak két játékos pancserkodása hoz némi színt a játékba...