The Birds And The Bees 2

1983 - Bug-Byte Software Ltd.

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

Enterprise

 

A játék első részében megismert méhecske - akit méhecske létére, meglepő módon Boris névvel illetnek - nagy bajba jutott! A gonosz hangyák elrabolták és egy föld alatti hangyabolyban tartják fogva. Boris unokatestvére, Barnabee mentőakcióra indul. A játék folyamán természetesen Barnabee-t irányítjuk, akit el kell vezetnünk Borishoz, ki kell szabadítanunk és visszakísérni a biztonságot jelentő méhkashoz.
A szabadban, de főleg a hangyabolyban számtalan veszély leselkedik ránk. Madarak, hangyák és egyéb mozgó herkentyűk "gondoskodnak" dolgunk megnehezítéséről. A velük való találkozás csökkenti életerőnket (STAMINA), viszont keresztül tudunk robogni raktuk, mert egy pillanatra ledermednek. Egyetlen életünk van, ha elfogy az életerőnk vége a játéknak. Életerőnk nem csak az ellenséggel való találkozás hatására csökken, de az idő múlásával fáradunk is. Ezért a játék folyamán gondoskodnunk kell életerőnk visszaállításáról is. Erre szolgálnak a virágok (a föld alatt???), melyekhez hozzáérve azok kinyílnak, mi pedig újult energiával nézünk az elkövetkező megpróbáltatások elé. A virágok beporzásának másik hatása, hogy az így megszerzett virágpor (POLLEN) megvéd minket az ellenfeleinktől: amíg van nálunk virágpor, az ellenfelekkel való ütközés nem energiánkat csökkenti, hanem a nálunk lévő virágport. Az idő múlásával viszont továbbra is energiánk fogyatkozik, ahogy fáradunk! Egy virágot értelemszerűen csak egyszer érdemes meglátogatni, ha már kinyílt, nem szerezhetünk belőle újabb adag virágport.
A hangyaboly zegzugos járataiban több helyen már egy méhecske súlyától is leomlanak a falak ha nekirepülünk, így nyithatunk maganknak újabb átjárót. Néhány fontos átjáró pedig valamely virág megérintésével nyitható ki (Boris "cellájának" ajtaja is így nyitjató). Ezek a virágok és a hozzájuk tartozó ajtók a térképen jelölve vannak. Ha sikerült kiszabadítanunk Borist, vissza kell kísérni a méhkashoz (innen indul a játék). Boris követ minket ha elég közel maradunk hozzá. Sajnos azonban a raboskodás alatt legyengült és csak lassan tud utánunk repülni. A visszafelé vezető út ezért meglehetősen sokáig fog tartani, legalább egy virágot tartalékolnunk kell a hazafelé vezető útra.

Irányítás: A játékot irányíthatjuk billentyűzettel, vagy KEMPSON, SINCLAIR II (port 2), CURSOR botkormány illesztővel. A játékot a kívánt eszközön lévű tűzgomb megnyomásával indíthatjuk (billentyűzet esetén ez a SPACE).
Billentyűzet kiosztás:
Q, E, T, U, O - balra,
W, R, Y, I, P - jobbra,
Z-M - fel,
A - "zene" kikapcsolása / S - "zene" bekapcsolása,
BREAK - kilépés a játékból.

Végtelen energia: POKE 57602,33; POKE 57604,192

Térkép