Beyond the Ice Palace

1988 - Elite

akció

Forrás:
Spectrum Világ 11. rész

Spectrum (128k)

Enterprise

Ha Elite, akkor már csak jó játékról beszélhetünk, ezt a véleményünket valószínűleg önök is meg tudják osztani velünk. Ez is egy fantasztikus történet, különösen szép grafikai megoldásokkal. A jégpalota mögött egy misztikus vidék terül el, melyen a jó és a gonosz között elkeseredett csata folyik. Sötét szellemek ereszkednek le az erdőbe, összerombolják a békés favágók otthonait és életterüket. Kétségbeesésükben az erdő öreg és bölcs szellemei egy szent nyilat lőnek a levegőbe. Aki ezt megtalálja, az fog a sötétség erőivel megküzdeni életre-halálra menő harccal. Sziklabarlangokkal, mozgó pallókkal és veszélyes létrákkal tűzdelt területen futva és ugrálva kelt behatolnunk a vidék sötétség által elfoglalt területére. Néha kövek zárják el utunkat, mögöttünk rejtélyes falak emelkednek, groteszk alakok bukkannak elő (hernyók, szellemek, zombie-k, és méregfogú pillangók. Óriások fejszéket hajigálnak, bogarak tüzes nyílvesszőket okádnak. Az erdő két szelleme velünk van, ők feláldozzák magukat, ezáltal fogy az ellenség energiája. A bonus szentképek pontszámunkat növelik. Ha sikerrel járunk, az erdő megmenekül, máskülönben csak halál, tűz és pusztulás lesz a legendás jégpalota mögött elterülő földön.
Az út során különböző erejű fegyverek találhatók. A kritikus helyzetekben megidézhető az erdő szelleme, amely megöli, illetve legyengíti a támadókat. Csínján kell vele bánni, mert kezdetben csak két ilyen lehetőségünk van, bár a játék folyamán szerezhetünk még. Egyszerre azonban mindig csak legfeljebb kettővel rendelkezhetünk. A 3. nehézségi szint végén a gonosz boszorkányt legyőzve utunk végcéljához érkezünk.
A játék irányítható joystick-kel, illetve a billentyűzet is átdefiniálható. A BREAK a játék végét jelenti. (Summon Spirit = szellemidézés) A kard a legerősebb fegyver. A buzogány használható a felső platformokon lévő ellenségekkel szemben. Ha egy gyengébb fegyvert (tőrt) vettünk fel, próbáljunk visszamenni kardért. Viselkedjünk férfi módjára: vegyük fel a harcot. A menekülés nem segít, az ellenségek követnek bárhová. Ne rohanjunk vaktában előre, mert hamar bekerítenek. Ha felmászunk a létrán, nagyon ügyeljünk a fentről támadókra. A liften figyeljünk a denevérekre: egy gyors szellemidézés segíthet.

Térkép: 1. Szint, 2-3. szint, Térkép 2