Battle City

1995 - Flash Inc.

akció

Spectrum (128k)

Igen élvezetes, izgalmas játéban lehet része annak, aki kipróbálja a Battle City-t! Nem utolsó sorban a kivitelezés is ragyogó, főleg a hangok érdemelnek elismerést mind 48K-s, mind 128K-s módban! Egy harckocsit irányítunk, feladatunk megvédeni a piros madarat az ellenséges tankok támadásától. Ez csak úgy lehetséges, hogy megsemmisítjük valamennyi támadó tankot! A küzdelem egy városban zajlik, a terepet felülnézetből láthatjuk. Az épületek akadályozzák a mi és az ellenséges harckocsik mozgását is, de - mint tudjuk - egy harckocsinak nem jelent komoly akadály egy épület: egyetlen jól irányzott lövéssel megsemmisíthetjük azokat. (Ezt az ellenséges tankok is habozás nélkül megteszik!) Nagyon kell figyelnünk a madár sértetlenségére, hiszen ha az ellenségnek sikerül megsemmisítenie, életeink számától függetlenül vége a játéknak! (Vigyázzunk, a madarat mi is meg tudjuk véletlenül semmisíteni!)
Harckocsink tűzgyorsaságára nem lehet panasz, viszont lőszerkészletünk véges, akárcsak az üzemanyagunk. A tűz gombot érdemes "óvatosan" nyomkodni, hisz muníciónk nem töltődik fel minden szint végén, szemben az üzemanyaggal! A megsemmisített tankok, viszont időnként magunk után hagynak valami "okosságot" ami lehet: jutalom élet, lőszer, üzemanyag, jutalompont, vagy páncél. A páncélt felvéve harckocsink alakja megváltozik, így nem semmisülünk meg az első találattól. A páncélzat az egyetlen "extra", amit az ellenséges harckocsik is felvehetnek, ami rájuk is ugyanilyen hatást gyakorol, mint ránk! (Sajnos, ha kilőttük az utolsó ellenséget is, a szintnek azonnal vége, így nagyon kevés időnk van megszerezni az extrákat. Érdemes a madártól legtávolabbi ellenséget a végére hagyni.)
A játék akkor igazán élvezetes (és valamivel könnyebb is), ha -egymást támogatva - ketten játszuk! További könnyebbség, hogy a két játékos nem tudja egymást véletlenül megsemmisíteni.
A képernyőn látható kijelzők közül magyarázatot talán csak az ENEMYS feliratú számláló jelent: a városban nem tör be egyszerre az összes támadó harckocsi, ha megsemmisítünk egyet, helyette érkezik a következő. Ez a számláló jelzi, hány ellenséges harckocsi várakozik még a képernyőn kívül. A játékot irányíthatjuk KEMPSTON, SINCLAIR, CURSOR botkormány-illesztővel, vagy billentyűzettel:

1. játékos: Q - fel, A - le, Z - balra, X - jobbra, C - tűz
2. játékos: I - fel, K - le, O - balra, P - jobbra, SPACE - tűz

A KEMSPTON botkormányt ne válasszuk, mert az irányok felcserélődnek! A billentyűzetet szabadon definiálhatjuk. Az irányítás kiválasztás nem sikerült túl egyértelműre: elsőzör az 1 játékos módot állítsuk be a kívánt irányítást az 1. játékosnak, majd a 2 játékos módot választva a 2. játékosnak. A menüben egyébként a SPACE megnyomásával tudunk lépkedni, az ENTER megnyomásával kiválasztani.

Örökélet: POKE 31568,0
Végtelen lőszer: POKE 30606,0
Végtelen üzemanyag: POKE 30229,0