Basket Master

1987 - Dinamic

sport, kosárlabda

Spectrum (48k)

Enterprise

 

A Spanyol Dinamic cég sok jó (és kevésbé) jó játékkal örvendeztetett meg minket, és rémisztett meg a spanyol nyelv használatával. A játék eredeti (spanyol nyelvű) változatának a címe Fernando Martin Basket Master volt, der a nemzetközi változat címe Basket Master-re rövidült, lévén esetleg az internet előtti világban nem mindenki ismerte a tragikusan korán elhunyt spanyol kosárlabdázót. A játék nem hagyományos kosárlabda játék, hiszen egy az egy ellen játszunk, két játékos között, vagy a számítógép ellen (ez utóbbi esetben eléggé esélytelenek vagyunk...) A menü:

'1' - Játék indítása egy játékossal.
'2' - Játék indítása két játékossal.
'3' - Nehézségi szint beállítása
'4' - A két játékos nevének megváltoztatása
'5' - Irányítás beállítása

A játék a kosárlabda általános szabályai szerint zajlódik. Ha a tűz gomb megnyomásával felugrunk, de nem dobjuk el a labdát, lépéshibát követünk el. Ha nincs nálunk a labda, és a tűz gomb sűrű nyomogatásával megpróbáljuk elvenni a labdát az ellenféltől, könnyen szabálytalanságot követhetünk el (különösen akkor gyakori ez, ha a háta mögött állunk). Szabálytalanság esetén a szenvedő félnek büntetőt ítélnek.
Megpróbálhatjuk testünkkel fedezni a labdát, ehhez azt kell tenni, hogy a nézőpontunkkal ellentétes irányba nyomjuk a botkormányt, és megnyomjuk a tűz gombot. Megjegyezném, hogy labdával a kezünkben lassabbak vagyunk, tehát utolérhet az ellenfelünk. Ne feledjük el, hogy ha kosárra akarjuk dobni a labdát, kétszer kell megnyomni a tűz gombot! Elsőre felugrunk, másodikra eldobjuk a labdát.
A játéktér alatt középen a mérkőzésből hátralévő időt láthatjuk, két szélen a két játékosra vonatkozó információk láthatóak. A felső csík azt jelzi, mennyire fáradtunk el a futásban. Ha egyfolytában futkározunk, és elfogy a csík, lelassulunk. Alatta 1-5 ötig terjedő skálán, az elkövetett szabálytalanságokat követhetjük nyomon. Mellette, annál a játékosnál, akinél a labda van, megjelenik egy sárga kosárlabda. A kijelző alsó sorában a játékosok neve látható, illetve itt írja ki a gép az üzeneteit (szabálytalanságot követtünk el, pontot szereztünk).
A játék grafikája nagyon jól kidolgozott, remek ötlet, hogy pontszerzés esetén lassítva megtekinthetjük az akciót (ha nem kívánjuk végignézni el is nyomhatjuk). Sajnos a gép ellen játszva egy kicsit esélytelenek vagyunk (még legkönnyebb fokozatban is simán elkapja a levegőben az ellenfelünk a labdát, csak úgy szórja a kosarakat, mint egy "gép"), de barátunk ellen nagyon jó meccseket lehet játszani!