Badlands

1990 - Domark Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Ritka, hogy egy Super Cars stílusú "autóversenyhez" kerettörténet is tartozik, de a Badlands esetében ezt is kapunk a kiadótól. A történet nem is enyhe Mad Max stílust kölcsönöz a játéknak: egy atomháború után járunk, ahol a túlélők mindennapi küzdelmet folytatnak a túlélésért. Még ebben a vad világban is az egymással vetélkedő bandák - szabályokat nem ismerő - autóversenyeken rivalizálnak egymással, melynek utópisztikus helyszínt biztosítanak az elpusztult civilizáció romjai.
A játék 8 különböző helyszínen zajlik, minden futamon három versenyző áll rajthoz. Természetesen egyszerre akár ketten is játszhatunk. Szabályok olyannyira nincsenek, hogy járművünk egy rakétavetővel is fel van szerelve, mellyel ellenfeleinket tudjuk letéríteni az útról (leamortizálni nem tudjuk az autókat). Ha nincs több rakétánk, lőni akkor is tudunk egy kisebb tűzerejű fegyverrel, de ez csak arra alkalmas, hogy kicsit lelassítsuk az előttünk haladó autót. Nem csak sporttársainkat kell legyőzni, de a pályákon fellelhető számos akadályt:

  • Ezek közül a zöld olajfolt szinte szokásosnak mondható a felülnézeti autóversenyek körében: ha ráhajtunk, autónk megcsúszik és megpördülünk.
  • A kék folton csak minimális sebességgel tudunk áthajtani.
  • Emellett pár egyedi ötlettel is próbálnak kiszúrni velünk a készítők: rendszeres időközönként nyíló-csukó ajtókon rövidíthetjük le az utunkat,
  • vagy az úttestből felemelkedő oszlopok zárják el rövid időre az utat (közöttük viszont át tudunk hajtani).
  • Szintén ötletes a bomba: az első kocsi, ami megérinti, élesíti a bombát. Utána bárki hozzáér, felrobban, megállásra kényszerítve az "áldozatot".

A verseny 4 körös. Ha egy futamot nem nyerünk meg, kiesünkl a további küzdelmekből (GAME OVER). Az egymás után következő, egyre nehezebb versenyeken nem csak ellenfeleink gyorsulnak, de több terepakadályt is rak ki (véletlenszerűen) a program. Némi reményre ad okot egy kisebb programhiba: ha rossz helyre kerül pl. egy olajfolt, a gép által irányított autók néha reménytelenül elakadnak benne...
A győzelemért nem pénzjutalmat, hanem csavarkulcsokat kapunk "elismerésül", illetve a futamok közben véletlenszerűen is kirak a program ilyeneket a pályára, melyeket felvehetünk (a gép által irányított kocsik csak akkor veszik fel ezeket, ha nagyon az útjukban van). Ezeknek a csavarkulcsoknak a felhasználásával minden futam előtt (ha van elegendő csavarkulcsunk: minden fejlesztés ára 3 csavarkulcs) fejleszthetjük autónk valamely paraméterét:

  • MSL - rakétákat vásárolhatunk, számszerint 4 darabot (sok értelme nincs, hasznosabbat is tudunk vásárolni),
  • TYRES - a gumik tapadását fejleszthetjük,
  • TURBO - nagyobb gyorsulás,
  • SPEED - autónk végsebességét növelhetjük,
  • SHD - autónk páncélzata megvéd a rakétatalálatoktól (mivel a gép nem lövöldözik, egy játékos módban nincs értelme fejleszteni).

Irányítás:
Az 1. játékos Sinclair interface-el (PORT 2) tudja irányítani a piros autót.
A 2. játékos billentyűzettel irányíthatja a kék autót.

Billentyűzetkiosztás:
Q - gyorsítás, O - balra, P - jobbra,
SPACE - tűz,
S - játék szüneteltetése / folytatás,
F - kilépés a játékból
Botkormány választva a tűz-gomb funkcionál gyorsításként, és a 'le ' iránnyal lőhetünk.
A 'tűz' megnyomásával minden következő futam előtt csatlakozhat a másik játékos is a versenyhez (amíg van kreditje).

Az autó fejlesztésénél a jobbra-balra irányokkal tudunk lépkedni az extrák között, a tűz gombbal vásárolni.

Igen szórakoztató játékban lehet részünk, ha kipróbáljuk a programot! Sokkal jobban játszható, mint a Codemasters futószalagon gyártott hasonló játékai (pl. a Grand Prix Simulator). Autónk nem csúszkál össze-vissza, az ellenfelek is fokozatosan erősödnek, van időnk belejönni a játékba. Főleg két játékos küzdelme nyújt remek szórakozást!