2019 - Matt Jackson

űrhajós, lövöldözős

Spectrum (128k)

Az Astro Blaster eredetileg a Sega 1981-ben megjelenő arcade játéka. A program a Space Invaders és a Galaxian játékok továbbgondolása, a játékmenetet újabb elemekkel bővítette. Spectrumra a Quicksilva adott ki 1983-ban egy harmatgyenge Astro Blaster játékot, mely inkább csak címében hasonlított a játékra. Ezt az "űrt" igyekszik pótolni Matt Jackson programja, lenyűgöző hatásfokkal! A játékmenet és a látvány - a lehetőségekhez képest - szinte tökéletes. Az űrhajók nem karakterenként, hanem pixelenként mozognak. Ennek ugyan az az ára, hogy az ellenséges űrhajók egyetlen színből állnak, de ez annyira nem nagy dráma. A hangok viszont mindenért kárpótolnak, igazi játéktermi hangulatot varázsolnak - persze csak 128K-s gépen.
Egymás után három támadó köteléket kell megsemmisítenünk. Az egyes kötelékek nem csak más-más űrhajókból állnak, de másképp is mozognak, támadnak. Ha ez sikerül, egy meteor mezőn kell átjutnunk. A meteorokat ki kell kerülni, vagy szét is lehet lőni. Ezután az űrállomásra kell bedokkolni, ahol feltöltjük űrhajónkat üzemanyaggal. Szorult helyzetben használhatjuk (két dokkolás között, életenként egyszer) a WARP-módot, ami egyfajta időlassítás: pár másodpercre az ellenséges űrhajók és lövedékeik lelassulnak, mi viszont változatlan tempóban lődözhetjük őket.
A játékképernyőtől jobbra láthatjuk hajónk üzemanyagszintjét (FUEL), amely egyenletes tempóban csökken, tehát a rendelkezésre álló időnket korlátozza. Ha elfogy, életeink számától függetlenül vége a játéknak! Az üzemanyagot az űrállomáson töltik fel teljesen, vagy az aszteroida mezőn áthaladva a piros lángnyelveket(?) eltalálva pótolhatjuk. Ezt azért is érdemes megtennünk, mert az űrállomásra érkezve megmaradt üzemanyagunk után jutalompontot kapunk. Itt láthatjuk még lézerfegyverünk hőmérsékletét (TEMP). Folyamatos tüzelés esetén (a tűz gombot nyomva is lehet tartani) fegyverünk hamar felmelegszik. Ha nem lövünk, a fegyver lassan lehűl. Ha a nagy lövöldözés közben mégis túlhevül, nem tudunk lőni, amíg kicsit le nem hűl. A pontszám (SCORE) alatti mezőben jelennek meg a program üzenetei.

Irányítás:
Az 'M' billentyűvel léphetünk be a menübe, itt billentyűzetet ('A' - balra, 'S' - jobbra, 'L' - tűz, 'SPACE' - warp), vagy KEMPSTON botkormány illesztőt választhatunk. A billentyűzetet szabadon definiálhatjuk.
A menüben kiválaszthatjuk, hogy 3 vagy 5 életünk legyen.
A játékot az 'S' megnyomásával indíthatjuk, 1 vagy 2 játékos módban.